• Fidelis ad urnam

    Vilket är mitt "social security number"?

    Tydligen måste man, som icke US-citizen, kunna sitt social security number.
    Någon som vet vad det är?

  • Svar på tråden Vilket är mitt "social security number"?
  • MissB

    Du har ingen om du inte är amerikan, det är ungefär som person nummer som svenskar får.

    Enda jag tror...är att man får ett Social Security Number om man även har uppehållstillstånd/jobb visa, det är en sorts nummer så du kan söka jobb.

    Jag har ett SSN men jag är född där:)
    När jag gifte mig med en svensk man där hade han självklart ingen amerikansk ssn utan man söker med alla andra papper. Det är inte heller lätt att få, som det är super lätt att få ett svenskt personnummer.

    Lycka till!

  • sherlock

    I UK så är det nog National Insurance number som gäller, det är dock inte samma som person nummer.

    Vet tyvärr inte

  • siamusen

    Japp, det är deras motsvarighet eller vad man ska säga..;ett personligt nummer ingen annan har;

  • etanol

    Vi har inget social security number i Sverige och om du inte har arbetstilltånd i USA så har du inget sånt där heller.

  • Fidelis ad urnam

    Det står som följer angående marriagelicenses i Nevada;

    "ID Requirement:
    Valid picture identification. Acceptable identification includes valid Driver's License, valid Identification Card from DMV, valid Passport, Resident Alien card, Military ID, or Certified or original Birth Certificate.

    If a foreign birth certificate, it must be translated into English and notarized. You need to know your social security number, too!"

    källa: marriage.about.com/cs/marriagelicenses/p/nevada.htm

Svar på tråden Vilket är mitt "social security number"?