• Anonym

    min sambo gav min dotter en lavett!! stanna eller gå?

    min sambo gav min dotter en lavett igår i håret igår!".. hon hade gett honom en box mellan benen.. så det va ren reflex sa han o bad om ursäkt direkt! ska jag stanna eller gå??

  • Svar på tråden min sambo gav min dotter en lavett!! stanna eller gå?
  • Anonym

    Det kan du ju bara svara på själv. Men har det hänt en gång kan det hända igen är mitt resonemang om man inte får hjälp.

    På BVC finns psykologer som man kan tala med.

  • Anonym

    joo det e så jag tänker oxå att han kan göra det igen men han ångrade sig direkt o sa att det va ren reflex osv.. o bad om ursäkt till flickan.. o lovat att inte göra om det om jag tar tebax honom! men jag vet inte

  • Anonym

    Brukar han vara våldsam annars? Reflexmässiga saker händer faktiskt....när min son var liten satt vi och gullade, rätt var det var så smällde han till mig, rent reflexmässigt åkte min hand upp och jag var centimeter från att klippa till honom. Men hann att stoppa...men det hade kunnat hända.
    En kille är ju som sagt ganska känslig "där nere".

  • RonjaRovardotter

    Vet inte vad en lavett är. Men jag vet att när man får smäll som gör otroligt ont så blir det som en reflex. Att bli slagen mellan benen är en smärta som inte går att beskriva. Det närmaste en kvinna kommer till den smärtan, är ett slag på en av äggstockarna, typ vid ett VUL.
    Har din karl dessutom bett om ursäkt så tycker jag inte att det är något att hetsa upp sig för.
    Vill du lämna din man av andra skäl, och använda det här som en ursäkt?

  • Anonym (..)

    Det får ALDRIG hända igen, men jag tror att det var en reflex. Om han är en varm och fin människa i vanliga fall så hade jag inte lämnat honom för smällen. Min mamma gav mig en örfil när jag var liten, och hon är INTE!! en människa som slår. Men jag slor henne först, så det gjorde jätteont (kommer ihåg hela händelsen) och armen åkte upp i reflex... hon har aldrig någonsin gjort om det eller något som liknar situationen. Hon är ingen dålig människa eller mamma.

  • Anonym

    nej han e inte våldsam annars.. o han bad óm ursäkt! han e ju inte pappa te henne.. men nu pratar hon med honom o så som inget har hänt typ.. men jag tycker så synd om min dotter!

  • Therese6699

    När Liam var typ 2 år så tog han tag och nöp mig snorhårt i bröstvårtan. Av ren reflex nöp jag tillbaka. Ren reflex alltså. Jag har då aldrig gjort något sådant igen och är inte någon barnmisshandlare på grund av det.

    Kram
    Tess

  • Anonym

    Jag tror också att det var en ren reflex :)
    Har själv varit nära att reflexmässigt "ge tillbaka" när det kommit ngt oförutsett..

    Och han har ju bett om ursäkt och är inte våldsam annars, eller hur? :)

Svar på tråden min sambo gav min dotter en lavett!! stanna eller gå?