• eilema

    Nu får det vara nog med denna jäkla glassbilen!!!

    Varje onsdag klockan 20,00 kommer glassbilen här. Kör upp precis utanför där vi bor och sätter igång sin jäkla siren HÖGT som bara den om och om igen. Preciiiis när min son gått och lagt sig och börjat komma till ro. När glassbilen börjar vråla blir han livrädd, han gallskriker och klamrar sig fast runt min hals och tar en evighet att lugna ner igen. Sen ligger han och snyftar en bra stund efteråt. Han är verkligen panikrädd för de jäkla "sirenerna" o jag förstår honom, det låter högt!!

    Ska man behöva ändra sitt barns sovrutiner för en jäkla glassbils skull!? Eller ska man stå ut med att han blir så rädd varenda onsdag och inte kan sova!?

    VARFÖR får glassbilen lov att spela så högt så sent när de flesta barn sover eller ska sova!? VEM är det som ger dom lov att spela så sent? Var klagar man!?


    Det är en Lillebror !!! (v.33+2=47 dagar kvar!)
  • Svar på tråden Nu får det vara nog med denna jäkla glassbilen!!!
  • TrailerTrash

    Samma problem här,vem fan vill köpa glass mitt i vintern kl 2030 på kvällen..

  • Marres Killar

    Gå in på deras hemsida... finns säkert numret till dom och förklara. Jag skulle klaga, ABSOLUT

    Lycka till.


    »--(¯`v´¯)--» Stolt mamma & fru »--(¯`v´¯)--»
  • vagabond77

    Om du störs tycker jag du kan vända dig till hemglass, så kanske du har tur att de ändrar sin tur.

  • Ungen

    Prova att kontakta glassbilsbolaget (Hemglass?)

    Se det från den ljusa sidan: Han förknippar melodin med något obehagligt och kommer förhoppningsvis inte vilja ha glass därifrån när han blir större


    Id quot circumiret, circumveniat.
  • Prins William
    HIT kommer den förbannade glass bilen 20.30 på måndagar o sätter på "tutan" TRE GGR!!!! utanför vårt hus!!! tre meter IFRÅN huset!!! man blir ju sååååå ARG!!!!
    samma här så vaknar min son o undrar!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • whitetiger

    skjut först klaga sen :)
    finns inget värre än att lägga sin trötta unge och få en sådan iritations moment .. regelbundet
    köp hem en kartong med bigpacks och bomba glassbilen med dem .. skrik att du redan har glass så det räcker :)

  • eilema

    Whitetiger:

    Haha, den va bra!!

    Ska kolla upp vart man ringer och klaga, de måste ändra tiden. Fattar inte va de ska ut o göra om så sent om kvällarna, helt sanslöst!


    Det är en Lillebror !!! (v.33+2=47 dagar kvar!)
  • LillaMy78

    Hemglass kommer till våran gata 20:30 på onsdagar... Det bor säkert 10 småbarnsfamiljer på just våran gata.

    Fattar inte vad de tänker med! Själv tänker jag att glassbilen är mycket för just ungarna MEN hur många är uppe så sent att de kan följa med föräldrarna till bilen och välja glass...?

    Ska oxå ringa och klaga...tack för tipset!

  • Mamman med stort M
    Ring till dom och klaga!
    (¯`°?.¸ ღ Mamma till Anton 29/12-02, Mathias 24/8-04 & Mini i magen v.38 ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken NollÅtta

    Det är samma här, kl 20.00 varje onsdag preciiiis när sonen somnat in gott kommer den förbannade glassbilen och tjuter ut sin melodi högt och ljudligt så att sonen vaknar och man får börja om från början igen.


    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Svar på tråden Nu får det vara nog med denna jäkla glassbilen!!!