• elefanthonan

    P-pillret Diane

    Jag har funderat på att testa Diane o vill höra alla för-o nackdelar av er som har ätit dem.

  • Svar på tråden P-pillret Diane
  • paddan83

    Har bara fördelar här.. de tog bort det mesta av acknen.. brukar aldrig få några biverkningar, förutom att jag hade mer normal sexlust då..Flört.


    23 april får jag veta vilken typ av reumatism jag har
  • elefanthonan

    Nån mer som har provat Diane o vill dela med av sina erfarenheter, både positiva o negativa?

  • Mecii

    min kusin tog dom och hon tappade massa hår från kroppen...allt på ben och armar och till slut börja hon tappa från huvvet..då¨sluta hon med dom direkt....

  • elefanthonan

    Usch det låter ju hemskt, men det är väl ganska ovanligt.

  • Safira2000

    Jag har tagit Diane i två års tid nu pga pco.
    i börja mådde jag inte speciellt bra hade blödning i 8 veckor och ett illamående i ca 8 veckor och gick ner ca 10kg i vikt.
    Men det upphörde, jag fick oxå förhögt blodtryck vilket gjorde att jag fick sluta med dom i ca 1½ månad för att Kunna sätta in vättskedrivande o blodtryckssänkande medicin inna jag fick börja med dom igen.

    Det positiva med dom för mig har varit att all den mörka behåringen(Kände mig som en gorilla) jag har försvann plus allt sötsug och blödningarna har varit regelbundna till skillnad från tidigare när jag blöde ca vart 12 vecka.

    Alla reagerar ju inte lika, vissa mår skit andra mår jätte bra etc man får tästa sig fram o se.
    lycka till.

  • mammatillMilo

    Jag mådde super när jag åt dem..Utom första måanderna vid mens..Då kräktes jag varenda gång men det var för att jag inte hade haft mens på 2 år..Var så mycket som skulle ut..Men annars har jag bara positiva erfarenheter av dem..Inga finnar och jag gick i inte upp i vikt..

  • Eyleen

    Åt Diane i ca 2-3 år. Nackdelarna var att jag gick upp i vikt snabbt och tappade sexlusten, men fördelarna överväger nackdelarna då acnen försvann och behåringen i ansiktet minskade betydligt! När jag slutade med Diane för ett år sen ( för att jag vill bli gravid) tappade jag till en början mycket hår - på huvudet. Kan bli så enligt min läkare. Kroppen får en hormonchock. Men det växte tillbaka igen. Jag gick dessutom väldigt lätt ner i vilkt igen. När/om jag fått en bebis så vill jag gärna börja med Diane igen - så jag rekommenderar dig att testa!!!

  • Karolina1

    Har precis börjat äta dem, har tagit dem cirka 1 vecka, hittills är jag väldigt trött och samlar vätska, är alldeles svullen runt magen + känner mig mer hungrig = äter mer... Men jag hoppas att det ska balanseras snart.... puffar också på tråden, vill höra vad andra har för erfarenheter.
    paddan vad menar du med mer normal sexlust?

  • elefanthonan

    Det finns ju tyvärr negativa biverkningar med alla mediciner, men det verkar ändå som de flesta av er verkar nöjda.
    Jag har läst att man ska helst inte äta dom mer än 3 månader, vet inte om det beror på den ökade propprisken, hur länge har ni ätit den o var det lätt att få läkaren att skriva ut det?

  • MajochJuni

    Jag åt Diane några år och mådde jättebra, mina enda "biverkningar" var att huden blev jättebra och brösten växte en storlek, det gjorde förståss ganska ont i början men gick över sen.

Svar på tråden P-pillret Diane