Inlägg från: Mael |Visa alla inlägg
  • Mael

    hand och fotavtryck?

    Beklagar så att ni måste gå igenom detta hemska. Vi mötte och förlorade vår son genom avbrytande 18 januari i år.

    Bra att ni orkar tänka på hur ni vill bära med er er vackre son genom livet. Det är värt mer än guld och diamanter efteråt. Har hört så många uttrycka ånger över saker som de inte vågade/orkade/visste. Vår stund med Filip på sjukhuset, då vi höll honom, älskade honom, grät över honom, beundrade honom, fotograferade honom och brände in bilden och känslan av honom i hjärtat och minnet är utan konkurrens den vackraste stunden i mitt liv.

    Har ingen erfarenhet från SÖS, men vi avbröt på Huddinge och det hade också jättevackra papper som de gjorde avtrycken på. Skulle tro att de har desamma på SÖS. Kolla med dem när ni är där på måndag. Har de inte något har ni ju lite tid på er innan nästa steg börjar som ni kan inskaffa det ni vill. På "mellandagen" var vi och köpte en gosig filt att svepa in honom i och en liten liten nalle och en leksaksbil som vi ville att han skulle få med sig på sin resa.

    Hör gärna av dig om du vill!
    Skickar dig många varma styrkekramar och hoppas det blir så bra det kan bli för er mitt i detta otäcka.

  • Mael

    Svar på din egen OT:
    Jag kände som du ingenting förutom att liten också rörde sig i magen mycket längre än jag förväntat mig. Blev lite chockad av det. Men det var också en lycka över det för det var första (och enda) gången som det var så tydliga att maken kände dem.  Huh, nu börjar tårarna rinna, minnet av makens totala lycka i ögonen över att äntligen äntligen få känna, som förbyts till obeskrivligt svart sorg, när verkligheten faller över en som en sten är något som är fastbränt på min näthinna. Hade inte velat vara utan den totala blicken av lycka för något i världen.

    Men annars reagerade som sagt inte kroppen alls på den förta tabletten, utan började göra sig påmind först några timmar efter att jag skrivit in mig igen och fått "värktabletterna".

    Skickar massa massa styrka och kramar inför i morgon. Hoppas ni får en bra stund tillsammans med er son och att ni orkar skapa de minnen ni så väl kommer att behöva.

    /M

Svar på tråden hand och fotavtryck?