• Anonym (hårig)

    Hårborttagning mha laser eller dyl.

    Jag lider av PCOS och är ganska gårig pga det. Har länge funderat på att göra mig av med pälsen, men vet inte riktigt hur. Jag vill bli av med det permanent, så vaxning är inte aktuellt.

    Har någon gjort någon behandling för att bli av med håren?? Stämmer det att man kan enbart göra en lyckad laserbehandligt om man har mörka hår (jag=ljus)?

  • Svar på tråden Hårborttagning mha laser eller dyl.
  • Anonym (åxå hårig)

    Det finns en metod som heter IPL (Intensivt Pulserande Ljus) som ska vara bra efter vad jag hört.
    Det dödar hårsäcken så att det aldrig kan växa nåt hår där igen. Vet inte så mycket om metoden egentligen, men sök på internet så får du garanterat en massa info om det.

    Jag är väldigt hårig och lider fruktansvärt mycket av det och vill också bli av med all generande hårväxt.

  • Anonym (lurvas)

    Jag har med hjälp av laser blivit av med min "mustach" och även fixat till en bikinilinje. När jag började laserbehandla så var jag rejält hårig ut på låren, mellan benen och ut på skinkorna. Nu har jag kommit så långt att jag har en prydlig trekant fram på blygden. Jag kommer att få ta typ 2 behandlinagr till mellan låren (insidan) och på skinkorna men, men.

    Jag är himla nöjd och visst det har kostat en del pengar men verkligen varit värt det!

  • Anonym (åxå hårig)

    Lurvas--->
    Vad kostade dina laserbehandlingar och hur många gånger har du fått upprepa det? Jag har mustasch som jag bara HATAR och jag är sååå hårig ut på låren från bikinilinjen liksom Mår asdåligt av detta och vet inte vart jag ska börja Sen har jag hår nedanför naveln som är kolsvart det också, och det är ett annat av mina stooora komplex.

    Gör laser behandlingen ont??

  • Anonym (hårig)

    Intressant. Ska googla lite på IPL.

    Lurvas-är du också ljushårig?

  • Anonym (lurvas)

    Jag kan inte påstså att laserbehandling är smärtfritt men med rejält med Emla (bedövningssalva) på under minst 90 minuter innan behandlingen så är det acceptabelt.

    Jag har varit hos www.lasergruppen.com och "min" laserterapeuft är helt underbar, vilket gör att det inte alls är pinsamt att "fläka upp" sig.

    "Mustachen" försvann efter 4 behandlingar a' 750kr. Bikinilinjen (inkl. insidan lår och har jag gjort 4 ggr a' 1500kr och räknar med att vara klar efter 1-2 ggr till. Visst, det är mycket pengar men det har varit värt det.

    Jag är ganska ljus i hyn och har mörka hår. Min före detta raggarsträng bestod dock inte av så mörka hår som i exempelvis bikinilinjen - men den försvann ändå

  • Anonym (åxå hårig)

    Jag är inne på den linjen att det får kosta nästan vad det vill, jag är helt desperat och vet snart inte vad jag ska göra. Det värsta är att jag inte vet om det finns något ställe som utför sånt här i närheten där jag bor Vi har 25 mil till Stockholm och det blir lite väl långt

    Jag ska undersöka saken och verkligen ta tag i detta nu. Kanske jag nästa år kan gå i bikini till occh med???

Svar på tråden Hårborttagning mha laser eller dyl.