• Mollan Malin

    Gatukritor-Var får barnen rita?

    Jag har en fråga som jag hoppas att någon har svar på. Vi bor i ett bostadsområde med bostadsrätter och mitt barn och hennes kompis var ute på gatan mellan våra hus och blev utskälld av en äldre herre som skrek och svor(!) och inte ville att de ritade på gatan och sa att de ritade fruktansvärt fult och att han skulle ringa till polisen. Barnen blev jätteledsna och rädda...
    Min fråga är; Var får man egentligen rita med gatkritor och var får man inte rita? Finns det egentligen några regler. Jag kan förstå om man inte får rita inne på gården eftersom detta kanske ses som privat område, men på trottoaren mot vägen kan väl inte anses vara privat mark... eller?
     

  • Svar på tråden Gatukritor-Var får barnen rita?
  • Majsan70

    Jag tycker att de skall få måla överallt. Det går ju bort så fort det regnar. Alltså har mina barn oxå fått göra det.

  • Mollan Malin

    Majsan70: Ja, det tycker jag oxå, men det verkar tyvärr inte som om alla människor uppskattar barnens undrbara konstverk....

  • Majsan70

    Såna människor skiter jag i. Jag hade nog gått o pratat med gubben ifråga och hade han sen velat ringa polisen hade jag kunnat slå numret till dem oxå.

  • Missix

    Men jösses.. Gatukritor försvinner när regnet kommer. Klart dom ska få rita!
    Jag tror inte det finns generella regler för det eftersom det inte r bestående.


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Mollan Malin

    Jag tycker inte heller att det är hela världen. Men det hade varit skönt at veta om det finns regler för vad som gäller i detta fall innan man släpper ut barnen med kritorna nästa gång. Man vill ju liksom ha lagne på sin sida....

Svar på tråden Gatukritor-Var får barnen rita?