• Gabbesmamma

    den bästa ögon-antirynk kräm

    efterlyser. Har precis fyllt 30 och det känns som att jag har blivit riktigt rynkig runt ögonen.
    Kan man använda någon ansiktsolja med tanke på att huden där är väldigt känslig?

  • Svar på tråden den bästa ögon-antirynk kräm
  • Lychee

    Clarins har en som är superbra! Nu kommer jag inte ihåg namnet exakt, men fråga efter deras antirynkögon kräm.. Kostar lite, men det kan det kanske vara värt?

  • Jess83

    Bioterm är ett bra märke..

    se till att det inte finns parafinum i, det täpper igen porerna och låter inte huden andas alls... tillslut börjar man luckta ruttet ur huden ( när man blir gammal )

  • Lychee

    jo, huden är ju känslig runt ögonen, men oxå väldigt tunn, så använder du ansiktsprodukter där runt finns risken att det blir värre då det tynger ner huden istället för att strama upp. Använd bara ögonprodukter runt ögonen och ansiktsprodukter i ansiktet

  • greeneyes

    Gå till exempelvis Kicks där de har de lite bättre märkena och fråga dem om hjälp. Det handlar inte bara om att motverka rynkor, man måste pröva sig fram för att hitta en kräm som passar din hudtyp också. Generellt så har Lancôme och Biotherm m fl mycket bra produkter. Men för att du ska få optimal hjälp så rådfråga de som jobbar i den typen av butiker.


    BF 31/8 2007
  • Jess83

    Vill du verkligen veta din hudtyp och få bra råd, så gå på en ansiktsbehandlig först.
    Oftast tyvärr vet ju inte dom i butikerna din hudtyp men dom vet vilka produkter som är bra (oftast)

  • Gabbesmamma

    Jag har väldigt torr hud, samt stora porer runt näsan. KOnstigt nog så känns det som att det är torrt med stora porer.

    Undrar om Vischy har bra grejer, är det inte så att Apoteket borde sälja det bästa, jag menar att alla dyra krämer betalar en del för sin reklam.

  • moa206

    Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.  16

Svar på tråden den bästa ögon-antirynk kräm