• Medelålders

    Ngn som vet???

    Ngn som vet och kan hjälpa?????

    Jag läser på högskola (till SSK) och tar min examen 8/6. Innan jag började studera var jag arbetslös, gick på A-kassa alltså. Jag har naturligtvis inte sökt sommarjobb eftersom lilltösen ska komma snart. Så...mitt problem är att jag inte har ngn inkomst efter 8 juni. Jag har fösökt surfa runt och läsa på A-kassan och F-kassan och som jag kan förstå det så ska jag som vanligt anmäla mig på Arbetsförmedlingen min första arbetslösa dag för att få behålla min SGI. Betyder det att jag om jag blir sjukskriven direkt efter examen INTE får behålla min SGI? Eller räknas det som "samma"-akassepengar och sjukpenning? Är man föräldrarledig så får man ju behålla sin SGI.....

    Kan troligen bli sjukskriven men vem betalar min sjukpenning då, när jag inte har ngn arbetsgivare? Är det F-kassan direkt eller går det genom A-kassan på ngt sätt?

    Jag vet att jag kan börja plocka av föräldrarpenningen redan i juni, men det vill jag helst inte....är rädd om dagarna och vill spara dom tills hon kommer ut!!!    

    Finns det ngn här inne som är påläst och kunnig i dessa frågor????


    Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
  • Svar på tråden Ngn som vet???
  • Medelålders

    Ingen?????


    Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
Svar på tråden Ngn som vet???