• Nalle 1981

    smällen

    Det är lite drygt två år sen nu, två år sen den hemska dagen då min systerson inte fick finnas mera. Visst har jag sörjt men jag har aldrig bearbetat det hemska på riktigt. Trodde allt var så bra det kunde va.

    Min egen son är nu 5 månader och sorgen efter min systerson kom helt plötsligt tillbaka med ny kraft och slog mig rejält.

    Jag vet inte vad jag vill med inlägget, känner mig ledsen och trött. Blir det aldrig bättre?

    Min syster måste vara den starkaste människa på jorden som orkar leva vidare.

  • Svar på tråden smällen
  • Sabineb

    Beklagar er sorg!! Vad var det som hände det lilla livet???
    Varma kramar

  • penapöna

    Sorg kan komma och slå hårt när som helst egentligen, det kan vara en doft, ett ord, en dag, något som liksom blåser nytt liv i sorgen. Acceptera att det känns tyngre ibland, gå till graven, tänd ett ljus hemma, gör något som känns bra, tillåt sorgen komma ut.

    Prata med din syster, kanske känns det bättre att tillsammans sörja, att prata en stund.

    Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag önskar min syster sörjde sin systerson såsom du sörjer din.

  • Nalle 1981

    SabineB
    Han fastnade i ett persiennsnöre och ströps. Min syster var i affären och pappan satt på toaletten. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit för honom att komma ut och hitta sin son på det viset :(

  • mintchocolate

    Nalle 1981 skrev 2007-06-02 18:19:34 följande:


    SabineBHan fastnade i ett persiennsnöre och ströps. Min syster var i affären och pappan satt på toaletten. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit för honom att komma ut och hitta sin son på det viset :(
    Men fy, vad hemskt!
    Går som sagt inte ens att föreställa sig känslan.

    Beklagar verkligen sorgen!
  • Sabineb

    NÄÄÄÄÄ!!! Usch!!! Nä men Gud ingen människa i världen kan väl ens föreställa sig ndot så tragiskt!!! Fy. Finner inga ord!!! Kram på Er

  • TheSunset
    Nalle 1981 skrev 2007-06-02 18:19:34 följande:
    SabineBHan fastnade i ett persiennsnöre och ströps. Min syster var i affären och pappan satt på toaletten. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit för honom att komma ut och hitta sin son på det viset :(
    Men fy..
    Beklagar
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Linn016

    Beklagar sorgen ! Man kan inte föreställa sig något så hemskt.. =(

  • lamagirl

    Sänder massa
    kramizar
    Stolt mamma
    till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn

  • Ida 1981

    Gud va hemskt! Tänker på ens egen som är drygt två år nu... jag går ju på toa ibland utan honom...
    Hur mår din syster och hennes man nu? Har de kunnat komma vidare i livet? Måste vara fruktansvärt, kan inte föreställa mig hur det känns.
    Sänder massor och åter massor med styrke kramar till er!

  • Nalle 1981

    Ida: De hade ju hans tvillingbror kvar, utan honom vet jag inte om de hade fixat det. De blev ju tvungna att ta sig vidare för hans skull. De är inte ihop idag men det var många andra anledningar som gjorde att de separerade.
    Hur de mår idag? Utåt sett är allt bra men jag vet ju att man aldrig slutar sörja och längta efter honom. Dessutom har hon hans bror som ständigt påminner om honom och man undrar hur han hade utvecklats, om de hade varit lika varandra till utseende och sätt.

  • Blipp

    Fy och usch!
    Jag ska hänga upp mina persiennsnören, så att bara vi vuxna kommer åt det. Min dotter brukar leka med dem, och det har faktiskt hänt att hon stoppat in huvudet mellan snörena. Det är klart att man har tänkt att det kan gå illa, om hon gör det då man inte är där just då. Men det är ju bra att du (trådstartaren) skrev detta, så att andra föräldrar kanske kan undvika att ett annat barn går samma öde tillmötes.

Svar på tråden smällen