• Moffie

    Hur länge och hur mycket svullen mage efter äggplock?

    Hej!

    Var iväg på mitt allra första äggplock igår. Dr fick ut 15st ägg. Han undrade om jag känt av något i magen innan med tanke på att det var en del ägg där, magen har dock varit som vanligt innan, något svullen, knappt märkbart.

    Efter äggplocket var det en annan historia! Var totaldäckad i 4 timmar efteråt, mådde illa, hade ont och sov mest. Är nu sååå svullen i magen, kan knappt gå. Så fort jag äter något får jag jätteont i magen för den blir så spänd direkt.. har inte ont i övrigt i magen utan bara stor och svullen.

    Hur har ni andra haft det efter äggplock? Sitter det i många dagar? Snälla dela med er av era erfarenheter.

  • Svar på tråden Hur länge och hur mycket svullen mage efter äggplock?
  • Tjejen 75

    Hej! Jag hade mitt första äggplock idag, 17 ägg hade jag. Jag har varit lite öm i magen idag, men det försvinner mer o mer. Jag sov några timmar i eftermiddag, men har inte mått illa.

  • Baggs

    Drick mycket vatten och håll koll på att du kissar ut likvärdigt mycket vätska! Efter ÄP kan man ju lätt börja samla på sig vätska och man sväller upp. Men efter ett par dagar bör det lägga sig. Efter mitt senaste ÄP i förra veckan blev jag också rejält svullen igen, men det släppte på 6:e dagen.
    Är du orolig prata med din doktor!

  • Moffie

    Kände du även av att magen är mycket svullen? Böjer mig helst inte framåt och går gör jag i mitt egna lilla tempo.. är ju så sugen på att äta mat men kan inte. magen blir stenhård och gör och efter bara några tuggor..

  • Eskobar77

    Jag var väldigt svullen och öm i magen i 4-5 dagar efter ÄP. Viktigt att dricka mycket.Om man får väldigt ont ska man åka till sjukhuset frö då kan en överstimulering vara på gång av vätskan som fyller på äggblåsorna igen.

  • Pigan

    Jag fick oxå problem med magen efter ÄP, kunde knappt röra mig och hade jätteont, men det gick över efter nån vecka.


    ♥ hoppas på mirakel ♥
  • Moffie

    Tack för alla era svar. Ska ju tillbaka till CvL imorgon så får kolla med dem. Hoppas bara att detta inte påverkar min chans till att få tillbaka ägg.

  • Loppan75

    Jag hade precis som du. Fortfarande rejält öm i vissa vinklar, eller när jag ska ta mig ur sängen. Gjorde ÄP i måndag och ET idag.

  • Bling1975

    Jag var jättesvullen och öm i en vecka. De rekomenderade vila och att dricka mycket vatten.


    Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • HoppTro

    Jag var svullen och öm i 5-6 dagar efter äggplocket. Höll mig ganska stilla och försökte ta det lugnt då. Åt panodil när det gjorde som mest ont.

  • Elle1234

    Hej!
    Känner så igen mig i de symptomen ni beskriver. Jag gjorde äggplock för 4 dagar sedan och fick ut 23 ägg. Blev totalfrys pga risk för överstimulering. 4 dagar senare känner jag mig fortfarande extremt svullen i magen. Känns ungefär som att jag ätit 10 gånger mer än vad jag brukar trots att jag i själva verket äter mycket mindre än vad jag brukar (pga svullnadskänslan i magen). Hur lång tid tog det innan det gick över för er? Gick det över av sig självt eller behöver man ?träna bort? detta precis som när man gått upp i vikt vanligtvis? Antar det förstnämnda då det borde röra sig om vätska men frågar ändå? Håller på att bli tokig av att gå runt och känna mig så svullen och mycket större än vad jag brukar vara och samtidigt inte kunna röra mig särskilt mkt pga obehaget i magen som förvärrar när jag rör mig. Magen är helt enkelt stenhård och ser gravid ut (utan att vara gravid då såklart). Hoppas det går över av sig självt och det snart!

Svar på tråden Hur länge och hur mycket svullen mage efter äggplock?