• Bolibompa79

    V.40- värk i nedre delen av ryggen?

    Hejsan allihopa!
    Har fått så ont i ryggen, speciellt långt ner! Sen pressar den på neråt som bara den, känns som att man ska kissa ner sig hela tiden och som att den kommer ut vilken sekund som hellst.....Hur har ni andra känt innan det är på gång?

  • Svar på tråden V.40- värk i nedre delen av ryggen?
  • StepByStep

    Hmm, tycker det verkar som att din förlossning är på G att gång. Men du känner inga mellanrum på det onda? Alltså om det kommer och släpper om vartannat? Lycka till vill jag iaf önska dig!


    ~*~Esmeralda, min underbara lilla skapelse~*~
  • StepByStep

    "gå" igång menade jag..


    ~*~Esmeralda, min underbara lilla skapelse~*~
  • Bolibompa79

    Jo...det kommer i omgångar mest.....Det är precis som att det är starka förvärkar, men det sitter ju i ryggen! Ska det de?

  • Zazza86

    det låter som ev. förlossning på G, då kan varkarna komma ifrån ryggen å gå framåt till magen å man kan känna tryck neråt.

    har du testat att klocka ryggontet som kommer å går, det kan ju vara värkar som du känner som sagt.
    Det finns många som börjat förlossningen med ont i ryggen har jag hört.

    Lycka till!

  • lillapoppo

    Känner precis samma just nu gör skit ont men bara i ryggen ? Ihållande värk har ja men de tar i och gör lite ondare vid sd:(

  • Teskedsmamman
    Bolibompa79 skrev 2007-07-05 18:14:44 följande:
    Jo...det kommer i omgångar mest.....Det är precis som att det är starka förvärkar, men det sitter ju i ryggen! Ska det de?
    Mina värkar var värst i ryggen genom hela förlossninge, så klart kan det kännas mest i ryggen
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 38
  • Poppet

    Igår fick jag skitont i ryggen när jag stod och lagade mat. Var tvungen att gå och lägga mig för jag kunde inte stå...

    Det satt rätt högt upp på vänster sida... Nån som haft så???

    Har alltid trott att det ska göra ont i nedre delen av ryggen, men jag fick sd direkt efter så jag tror det var nån slags värk.../Poppet

  • Bolibompa79

    Det blir värre och värre.....och jag tror det är ganska regelbundet! Men ska försöka klocka dom....Det liksom värker och drar i nedre delen av ryggen och ner i skinkorna! Samtidigt som det trycker på som bara den ner mellan benen!

  • kidA

    bolibompa

    coolt! du ska nog föda barn inatt


    ***snart bebis! v 34 nu***
  • kidA

    bolibompa

    absolut! rör på dig nu så det inte avstannar!


    ***snart bebis! v 34 nu***
  • denna där

    värkar som drar ner i skinkorna känner jag igen!
    jag tror  är på väg åt ditt håll!


    Vi simmar alla i samma båt.
  • Bolibompa79

    Hade 10 minuter emellan värkarna igår kväll....men har somnat sen och vaknat hela natten VARJE timma, kanske pga att jag haft en värk...vet inte!
    Innan när jag skulle plocka fram frukosten fick jag så ont i nedre delen av magen och det strålade ner mellan benen, så jag kunde varken gå eller stå......fasen va hemskt det va!

  • denna där

    Vet du, natten innan min andra förlossning startade vaknade jag också 1 gång i timmen, SKITJOBBIG natt, exakt 10 över varje hel timme vaknade jag...sen på morgonen gick slemproppen och några timmar senare började värkarna dyka upp
    Det var förövrigt den förlossningen där värkarna satt i ryggen och strålade ner i skinkorna!
    Jag håller mina tummar att du får bebis snart!


    Vi simmar alla i samma båt.
  • Bolibompa79

    Jonas fru: Det låter ju precis som att du har varit med om samma sak som jag e nu.....HOPPAS!

  • amiCA89

    Jag kände typ likadant när jag fick min dotter Skrattande Det tog lång tid innan jag fattade vad som var på gång, var ju så inställd på att det skulle kännas i magen. Men det kom aldrig och jag hade bara ont i ryggen genom hela förlossningen till den grad att det kändes som den skulle gå av på mitten Skrikandes

    Jag hittade nyligen den här bloggen som pratar mycket om förvärkar/latensfasen. Rekommenderar skarpt! DoktorEva.com

Svar på tråden V.40- värk i nedre delen av ryggen?