• UnderbaraGossar

    Någon som vet?

    Någon som vet om man får lov att lägga saker på en minneslund till sin lilla ängel? Alltså inte bara blommor utan kanske ett litet gosedjur eller något liknande?

  • Svar på tråden Någon som vet?
  • jagäraf

    Det är väl ingen som kan hindra en, gissar jag. Fast man får väl vara beredd på att någon kan stjäla sakerna, fast det kan de ju på vanliga gravar också iofs.

  • UnderbaraGossar

    Nä, så är det kanske. Tänkte bara att det kanske finns regler för vad man får lägga på en minneslund. Är medveten om att saker kan stjälas eller tas bort efter ett tag, men huvudsaken är att vi får lägga något till vår lilla ängel...

  • Mammsen

    Vet inte om det finns regler för det, men vi la dit gosedjur på minneslunden på min ängels födelsedag i höstas, och vad jag vet så ligger den kvar.

  • elviras mamma

    Hej. Fråga vaktmästaren om vilka regler som gäller på eran kyrkogård. På våran får man inte lägga något förutom blommor och tända ljus vid minneslunden annars är det fritt fram vid vanliga stenar.

  • UnderbaraGossar

    Tack för era svar! Verkar skilja sig åt, jag hör med vaktmästaren på vår minneslund!

Svar på tråden Någon som vet?