• jessie79

Vad ska vi ha för väggfärg??

Vi håller på o gör ett nytt vardagsrum och ska måla väggarna i nån färg... men vilken?

Vi har lite olika åsikter jag o sambon nämligen...

Har beiga Ektorp soffor från Ikea, samt ekparkett (som ska läggas), vitt tak och vita lister samt ekmöbler till det. Vi har ganska mycket ljusinsläpp från fönster och olika dörröppningar oxå.
    Vilken färg ska vi ha på väggen? Jag vill helst ha nåt lite mörkare medans sambon vill ha ljusare!
    Nu i det befintliga vardagsrummet har vi ljusbeiga väggar så det känns lite trist o göra det snarlika.
    Kan tillägga att i hallen utanför rummet är det åt ljusbeige nu, så nåt som bryter av lite grann skulle va bra.

Kanske en snygg fondvägg kan vara nåt?

Så snälla hjälp oss!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-19 19:28:15:
    Har lagt upp en bild i galleriet på rummet som vi har nu.

• Svar på tråden Vad ska vi ha för väggfärg??
  • Arga Klara

Helt klart något mörkare, kan tänka mig att en mörk röd skulle vara jättesnyggt!

• h04

Ja skulle absolut målat ljusa väggar för att få rymd!

En vitfärg bryten "stockholmsvit" passar väldigt bra till ek eftersom den är mer gräddvit

• Kathy1

rött var min första tanke... inte klarröd och inte vinröd, utan en varm röd där mellan.

• Cazz

Osborne & Little och midbecks katalog "linjer" har en hel del schyssta fondtapeter! Jag tycker abslout inte ni ska gå åt det ljusare hållet, det blir för stelt o tråkigt. En fond är bra, den livar upp!

Lycka till!

Ps. vill du se våra fondväggar så kan du inboxa mig din mailadress så skickar jag bilder!

♥♥♥
  • Saris2

Jag hade kört ljusa väggar, någon bruten vit färg. Och sen hade jag haft fondvägg i mörkare färg. Kanske som går i brunt och turkost eller svart och grått. Det finns hur många snygga tapeter som helst som passar bra som fondvägg!

• jessie79

Tack tack för alla förslag! Men gärna mera.

Just nu ser det ut som vi gör åt det ljusare hållet, men vi ska ta hem lite prover i morgon och testa oss fram.

Ja det finns alldeles för många snygga tapeter till fondvägg! Hur sjutton ska man kunna välja!

• Twix

Tycker du ska ha mörkare färg på fondvägg. Kan bli för blekt och lite tråkigt med ljusare, roligt med en färg som piffar upp rummet! Jag målade en fondvägg i vinrött i vårt beiga vardagsrum och det blev skitsnyggt!! Har tavlor, kuddar och lite konst där samma vinröda färg återfinns. Ska du måla och vill ha vinrött/rött så kolla upp så att den inte blir julröd, för det kanske inte är så kul året om.

Lycka till med ert val, det är ju som bekant en djungel av färger att välja mellan!

Svar på tråden Vad ska vi ha för väggfärg??