• Annastar

    Hur hantera/vad göra? 10 månader...

    Har en dotter på ganska exakt 10 månader som gnäller o gnäller o gnäller. Hon blir ledsen o arg vid matbordet, samma sak när man ska byta blöja. Hon bara vrider sej o kan börja gråta hur som helst. Hon har från början varit envis och lättirriterat litet barn som vet vad hon vill, men nu är det värre än nånsin. Hon "morrar" så fort man inte går med henne (vilket vi gör ofta men kan faktiskt inte gå så hela dagarna, ajaj ryggen) o så fort nåt inte passar slänger hon sej bakåt o skiker. Hon börjar gråta bara man säger nej till henne ibland och hon blir uttråkad väldigt fort när hon sitter med sina leksaker. jag har hjärnsläpp o kommer inte på vad mer man ska göra. vi läser för henne, det gillar hon. hon kan sitta själv med sina saker korta stunder, åla omkring på golvet e kul ibland. hon kryper inte utan ålar. Verkar inte speciellt intresserad av att ta sej upp själv eller gå längs möbler o såntdär.

    Är det nån som känner igen detta? hur ska man hantera situationen? hon kan ju inte sitta i knät heöa dagarna o inte ens där e hon nöjd jämt. Vad ska jag sysselsätta henne med mer? Tar gääärna emot tips


    ♥Tindra 060925♥
  • Svar på tråden Hur hantera/vad göra? 10 månader...
  • JKBP

    Ta en promenad, gunga, mata fåglarna, (om vädret tillåter).

  • Annastar
    liane jag kan inte svara på ditt meddelande då jag e oinbjuden till ditt konto vore kul att prata lite om det.
    ♥Tindra 060925♥
  • Annastar

    Ikväll var hon arg som ett bi och dödstrött så hon har redan fått välling o gått o lagt sej. hon kan bli skit sur alltså, kastar sej bakåt o skriker o får värsta vredesutbrottet. e detta ovanligt?? hon e ju bara 10 månader gammal.... snälla NÅN som känner igen? vet inte vad vi ska göra riktigt...


    ♥Tindra 060925♥
  • eleonore

    Vår dotter är exakt likadan. Speciellt på kvällarna. Hon gallskriker och hänger i mina kläder. Hon är extermt mammig också. Så här har hon varit i en månad ungefär, och jag vet att det är tänder på gång så jag har trott att det hör samman.
    Ja, vad ska man göra? Bära på henne. Fast det vill man ju inte göra hela tiden. EFtersom dottern mest blir arg på kvällen när jag står och lagar mat så kan jag ju inte gå ut och gå med henne, annars funkar det jätte bra.
    Det blev ju inga tips dirkekt, men iaf en som går igenom samma sak

  • Annastar

    skönt att d finns fler ändå... jag vet inte, kan d va så att hon har magont? ja kanske. hur vet man... hon verkar rastlös lixom. hon e glad när man går med henne o håller händerna eller om vi går promenad. lindrar det magont om det nu e det hon har? hon e sååå envis alltså. kanske bara är hett temperament hon har. jag vet inte. svårt att veta hur man ska hantera.


    ♥Tindra 060925♥
  • Kerstin K

    Förstår precis hur du har det.. Man blir galen tillslut. Och inte blir det bättre när andra säger att man skämmer bort med att ta upp sitt barn! Min dotter har varit precis likadan, men har dock blivit lite bättre nu.. När det var som allra värst fick min man helt enkelt ta hand om dottern medans jag lagade mat och så. Och så får hon rån eller fruktbitar att pilla med en stund. Ibland får hon också skrika en stund (fast jag har sjukt svårt för att göra det!) Prova musik! Det älskar min lilla, särskilt dansband..

  • eleonore

    Kerstin-va skönt att höra att det kommer bli bättre. Min dotte rär ju oftast baraså på kvällarna, och det hjälper ju att sätta henne i matstolen och ge ärtot eller liknande att äta.
    Min kille kommer ju hem först till maten vid sex, så jag har ingen som kan hålla i henne när hon skriker och jag lagar mat.

    Annastar- jag vet inte vad det är egentligen, men jag tror inte på magvärk. Jag tror mer på att det bara är en fas hon är inne i, och att man helt enkelt får gilla läget och vänta ut henne.

Svar på tråden Hur hantera/vad göra? 10 månader...