• Kofttanten

    Kreativitetsövning/teambuilding sökes

    Jag måste komma på nån slags kreativitetsövning eller teambuildingövning till vår kick off nästa vecka och har noll idéer. Vi är bara tre personer som ska på kick off så det är ju en väldigt liten grupp. Alla tips mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Kreativitetsövning/teambuilding sökes
  • Happy me

    Var ska ni vara? Utomhus, inomhus? Har ni jobbat ihop länge?

  • Kofttanten

    Vi ska vara på en konferensanläggning. Min övning ska bara ta ca 10 minuter. Glömde skriva det. Det får inte kosta nåt heller.

  • Happy me

    Det blir ju lite knepigt... Det är alltså du som ska hålla i övningen och så ska de andra två utföra den? Då blir det ju lätt en övning som liknar en tävling vilket inte ökar teambuildningen. Förstår du hur jag tänker?

    Ett enkelt sätt kan ju vara att ni tar ett pussel om ca 20 bitar. Kom överens om vilka två som ska börja lägga pusslet. Ta tid. När de är klara byter ni ut en person. Lägg pusslet och ta tid. Tredje konstellationen gör likadant. SVÅRIGHETEN: Pusslet ska läggas upp och ned med bilden neråt bordsskivan.

    Om ni vill kan den som tar tid också föra lite anteckningar om vem som tar kommandot, vem som är kreativ osv i de olika paren. Sen kan ni prata om det i efterhand.

    Övningen i sig tar säkert 15-20 min men det är svårt att göra en bra lärorik övning på mindre tid.

  • Kofttanten

    tack för tipset! Jag håller med om att det är knasigt att ha såna övningar på bara tre pers men det är bara att gilla läget.

Svar på tråden Kreativitetsövning/teambuilding sökes