• Svar på tråden Fler arbetsskygga individer
  • Tifastar

    Men herregud... Håller med dig TS. Jag vill då inte betala skatt till några latmaskar. Dem får väl heltenkelt odal sin egen mat där på gården och köpa nått djur att slakta...

    Sen jobba lite för att få ihop till el, vatten o eventuella lån osv. Man blir förbannad av att läsa sånt där :(

  • Myten

    Det är juh tur att vi i alla fall är två som lyfter på ögonbrynen för det här... :o)

  • AnneSophie
    Myten skrev 2007-08-06 18:59:31 följande:
    Det är juh tur att vi i alla fall är två som lyfter på ögonbrynen för det här... :o)
    Tre.
    Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • miniminja

    Om man vill ställa sig utanför samhället, så Fine. Men då ska man stå helt utanför, inta ta bidrag. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar, liksom :O

    Tycker att det är ett rätt så osolidariskt ställningstagande, och jag har svårt att se hur andra gynnas av det de gör...

  • miniminja

    Och lider amn av depression, eller blir nedstämnd av att arbeta, så får man lov att göra något åt saken. Inte bara resignera (vilket jag iof inte tror att dessa har gjort) utan söka hjälp, gå i terapi och ev. medicinera.

  • Tifastar

    Ja är man deprimerad och mår dåligt av att jobba så MÅSTE man ta tag i saken. Jag lider själv av kronisk depression... det vill säga att det kommer och går och har inget med tragiska händelser i livet att gör. Svårt att förklara...

    men iaf.. jag käkar mediciner och klarar av att jobba nu utan problem så hjälp finns att få.

    Håller med om att ska man vara utanför samhället så ska man heller inte gå på bidrag :)

Svar på tråden Fler arbetsskygga individer