Inlägg från: Drömmerdrömmar |Visa alla inlägg
  • Drömmerdrömmar

    Ni som lider av svååååra smärtor, smärtstillande medel?

    Har sånna fruktansvärdaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa obeskrivliga smärtor under mensen pga endoemtriosen, i som fått starka smärtstillande tabletter vad heter dem? och hjälper dem??

    Gråter

  • Svar på tråden Ni som lider av svååååra smärtor, smärtstillande medel?
  • Drömmerdrömmar

    okej tack för svaren... jag var på endobehandling 31 dec 06-31 maj 07 alltså ett halvår.. enanton depot tror jag mina sprutor hette.. förutom att jag slapp den där vidriga mensen som orksakde mest svåra smärtor så hade jag ont ändå och massa klimakteriebesvär...

    idag fick jag mensen.. och jag har såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ont
    gråter skriker är tyst och liiiiiiider om vart annat... vet inte vart jag ska ta vägen har så jävla ont,, jag hatar det här.... Gråter

    vill ha barn dessutom, o jag har ingen ägglossning så äter pergotime i cyklerna dag 5-9 men enkelkuren förra ´månaden funkade inte... så jag ska äta en dubbelkur pergotime och hoppas på ägglossning denna månad så ska börja ta dem på fredag...

    men jag undrar om man kan äta starka smärtstillande tabletter när jag har mensen :( hoppas man ikan det för jag står inte ut!!!!!!! =(

    skömnt att prata med andra som har sjukdommen..

  • Drömmerdrömmar

    Ja det vet jag.. men har bara ätit en enkelkur.. och det gav ingen ägglossning.. ska prova med dubbelkur denna cykel... och fdunkar inte det harjag för mig att detfinns sprutor man kan få som kanske funkar bättre på mig

  • Drömmerdrömmar

    okej vad bra för dig! min läkare skulle ringa den 28e tror jag så jag ska prata med henne dp

  • Drömmerdrömmar

    Idag fick jag äntligen hem recepten på tabletterna jag ska få äta mot smärtan Glad för att se om det hjälper när jag har så där ont!!! =(

    Jag ska hämta ut Diklofenak (1 tablett 3 gånger dagligen mot mensvärk) och Dexofen (1-2 tabletter 3-4 gånger dagligen mot svår smärta)... är det någon som vet hur mycket det kostar att hämta ut dessa mediciner på apoteket???????? vill ha en aning om hur mycket det kostar så att jag vet det när jag går ner till stan...

    ???jätte tacksam för svar!

  • Drömmerdrömmar

    zimone: Åhh stackare!! gumman då!! jag vet hur det känns!!!!!!! det är hemskt.. jag känenr okcså att jag snart inte orkar längre!!! jag är kvar tack vare min underbara sambo!!! och min oerhörda längtan av att jag SKAAAAAAAA (ger aldrig upp) få mitt barn!! det är bara så=(!!! nu när jag fått dessa tabletter hoppas jag smärtan kan bli BÄTTRE iaf, så att man kan leva någorlunda normalt!!

    men fasen jag undrar vad det kostar :/
    när jag hämtar ut pergotime osv så får jag det gratis.. undrar om jag får dem här tabletterna gratis också?

  • Drömmerdrömmar

    jag tog en dexofen igår, idag fick jag positivt på ägglossningstickan..

    kan tabletterna göra att man får ett felaktigt svar?? någon som VET? hoppas ju såklart inte det.. jag hoppas att det är ägglossning inom 24-48 h :)!

  • Drömmerdrömmar

    Kan jag ta en dexofen eller diklofenak nu? har ägglossning och jätte ont.. vill bli gravid kanske jag ska tillägga.. har ätit en dubbelkur pergotime.. det stör väl inte ägglossningen om jag tar tabletterna? eller :(

  • Drömmerdrömmar
    Nassenina skrev 2007-09-20 22:29:28 följande:
    Hej! Jag har provat på alla möjliga smärtstillande medel, men det som hjälpt mig bäst är ändå ORUDIS retard. Dock räcker inte bara ett piller som läkaren ordinerat, utan tar två st tillsammans med 2 alvedon, och de senaste cyklerna har det funkat alldeles utmärkt! Citodon käkade jag också ett tag, och egentligen tycker jag nog att den var effektivare mot den fruktansvärda smärtan - effekten kom snabbare och hade inte lika ont (med orudis+alvedon känner jag fortfarande av lite smärta). Men min läkare sa att orudis är bättre eftersom den är inflammationshämmande (bra mot endon, som ju i sig är en inflammation, kan man väl säga). Citodonet "kopplar" ju bara bort smärtan.. blev lite krångligt. Hoppas du förstår!
    Hej! jodå jag förstod det du skrev :) jag har oont nu och fick en jätte ljus rosa flytning för ett tag sen, så jag tror/känner att mensen är på g nu! och jag TÄNKER INTE bli sängliggandes nu för vi ska ut och äta ikväll!! min pappa fyller 50 på söndag men vi ska fira honom idag för dem åker till italien imorgon, jag vill inte bli hemma då!! =( jag har dexofen och diklofenak hemma, tycker inte att dexofen hjälper nåt!

    NÅGON SOM VET OM JAG KAN TA DEXOFEN + DIKLOFENAK + ALVEDON?
  • Drömmerdrömmar

    fick mens nu, har sånna frukansvärda smärtor, vill bara dö..

    hur orkar man?

  • Drömmerdrömmar

    ringde till apoteket o frågade,man kunde blanda dexofen och diklofenak

  • Drömmerdrömmar

    Okej tack för svar. ska nog be om det.
    jag har tänkt på det där med akupunktur.. är väl lite rädd bara =)

Svar på tråden Ni som lider av svååååra smärtor, smärtstillande medel?