• Weklund

    Uppvaktning av änglabarn?

    "Föräldrar håller sina barns händer för en tid men deras hjärtan för evigt"
    Skulle man kunna skriva detta på ett kort på hans 2 års dag? Eller är det lite väl?
    Är min mosters barn som var beräknad två veckor före mej. Står varandra nära!

  • Svar på tråden Uppvaktning av änglabarn?
  • Förhoppningar

    Jag hade inte blivit ledsen om jag fått ett kort med den texten. Tvärt om skulle det värma hjärtat.

  • fru kost

    låter jättefint. En fin påminelse om att du förstår att sorgen inte tar slut så att säga.

  • Ina 67

    tycker också att du kan skriva så. Det ger en tanke att barnet aldrig försvinner ur ens tanke och hjärta.


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • gambler07

    weklund

    Det där kommer att betyda jättemycket för föräldrarna!
    Års dagarna är jätte tunga dagar för oss som har förlorat barn och att du kommer ihåg kommer att värma deras hjärtan något enormt.
    Din omtanke är fantastisk! Det kan inte bli fel.

    Kram Linda


    * med en ängel i mitt hjärta *
  • Svengelsk

    jag hade blivit "happy-sad" som jag och min man säger om det som gör oss ledsna på ett bra sätt, om ni förstår vad jag menar.

    fint att du visar att du kommer ihåg deras barn!

  • Remsan

    Jättefint! Jag skulle ha uppskattat det enormt om jag var hon!

  • ica003
    Svengelsk skrev 2007-08-26 22:28:23 följande:
    jag hade blivit "happy-sad" som jag och min man säger om det som gör oss ledsna på ett bra sätt, om ni förstår vad jag menar.fint att du visar att du kommer ihåg deras barn!
    "happy-sad" vilket bra ord...

    ts> jag håller med dom andra. Jättefint!
    Amor vincit omnia
  • MansonDust

    Hade blivit jätte glad över att min ängel finns även i andras tankar.

  • Marcusa82

    tycker absolut att du ska skriva så. själv fick jag denna texten på engelska på en kylskåpsmagnet av min vän. den betydde mycket för mig och finns på mitt kylskåp kram från marie-anne mamma till marcuis 82-02 alltisd älskad alltid saknad

  • LadyGrand

    Står man någon väldigt nära och känner dem väl - kan det vara en mycket vacker gest. Men man får också akta sig för tränga sig på någon man inte känner utan och innan med typ " Gratulations Kort" - det kan ge helt fel signaler.Talade med min dotter om detta - hur hon, som mamma till ett Änglabarn skulle reagera. Gärna någon rad och en sedel till en enkel ros till graven eller vid fotot hemma, då av någon närstående.

Svar på tråden Uppvaktning av änglabarn?