• Perry the Platypus

    Tycker du att ditt barn är unikt?

    Inledningsvis - visst, fine, alla människor (och alla andra levande varelser) är unika.

    Men tror du verkligen att ditt/något av dina/dina barn är särdeles speciellt på något vis, eller är han/hon/de som ungar är mest?

    Försök sätta din oändliga föräldrakärlek åt sidan nu och tänk efter innan du svarar. Dessutom förväntar jag mig en bra motivering om det är så att du, i ditt tycke, har ett unikt barn.

    (Anledningen till att jag frågar är för att jag rent filosofiskt funderat över hur många tråkiga vuxna det finns där ute; alla stöpta i ungefär samma form. Är det skolan eller samhället elelr föräldrarna eller en läskig kombo som gjort dessa människor så ordinära??)


    Nepp, jag muckar inte gräl.
  • Svar på tråden Tycker du att ditt barn är unikt?
  • Funkyiore

    Min tjej är unik i det att hon alltid går sin egen väg och har hittills aldrig fallit för grupptryck. Få se om det håller i sig när tonåren kickar in?? :)

  • Frostizz

    Nja unik är väl o ta i.. Som alla andra säger så tycker man väl att ens barn är världens bästa på alla dess vis..
    Men jag vet inte..
    Fick höra på dagis att palten är unik på sitt sätt.. 1½ år o ger sig inte förräns han tycker att han är färdig m nått o nöjd. Tex här om dan så tog dom fram fingerfärger.. De flesta satt en halvtimme sen ville dom göra nått annat.. Men inte leo inte. Dom försökte få honom därifrån m han ville fortsätta. Han tog blad efter blad o kladdade på. Höll på i 2½timme! När han gjort sista bilden så klappade han händerna, nickade o gav bilden till sin fröken. Då var han nöjd.
    Han visade mig den bilden då jag hämtade honom o även en del andra bilder. De flesta bilderna så skakade han på huvudet o sa nått o begripligt. Men den bilden visade han att han verkligen var nöjd m.
    Han älskar att sitta o rita hemma oxå. Bra el dåligt det vet jag inte.
    Han pratade länge om den bilden på sitt vis.
    Vars ska han sluta??

  • Yenlinn

    Flertalet tycker att sonen är sååååå duktig på allt, men allvarligt talat är han nog som de flesta andra barn. Unik för sina kära släktingar, men bara ett barn i mängden för alla andra.

    "Egna barn och andras ungar"... he he

  • Igloo79

    Jag tycker min dotter är COOL. 6 månader - gör det hon ska - dvs rullar runt just nu - men det är det som gör henne så COOL. Har börjat "säga" mamma och pappa. Inte medvetet kanske, men det låter som det. Hon sa tidigare AKKA - (kärring på finska) Inte riktigt lika COOLT - Men hon är COOl ändå.

  • spacebeare

    guuud vilken fråga!!!! går det att vara opartisk?

    allt unikt som min tjej gör jämfört med sina jämngammla polare har jag tyvärr redan sett hos hennes 2 år äldre kusin

  • Polola77

    Jag tycker att mina kids är unika, de påminner om varann hittintills (ettan är åtta och tvåan 2 månader). De är småtjocka och enkla att handskas med. De gnäller lite ibland men en ny blöja eller lite mat så är de tysta och glada igen. De gråter/skriker inte alls nästan. Tycker att andras ungar verkar mer gnälliga/skrikiga/krävande. Kan också vara att jag är unik och läser av mina kids så bra att de inte hinner börja gorma

    Min son utmärkte sig motoriskt, kunde cykla utan stödhjul när han var 3½ och klättrade väldigt skickligt för att vara en så liten skrutt. Tex när han började dagis vid ett år så häpnade fröken över hans säkerhet. Han började bla. klättra upp i våra dörrkarmar när han var 3-4 år och det har han fortsatt med sedan dess. Sen att han inte ville sitta stilla och skriva/rita tills han var sju.. det gör iofs också honom unik

    De utvecklas i sin egen takt, om de tar ett område mer intensivt under en period får en annan stå på paus.

  • Polola77

    Tror det handlar lika mycket om unika föräldrar som unika barn. Jag kommer att få knäppa ungar helt enkelt och det gör mig glad.

  • adrenalin

    Nä mina barn är inte unika om jag sätter mina moderskänslor åt sidan.

    Jag älskar dom, dom är finfina förstklassiga barn som jag vill se efter resten av mitt liv. Men utifrån sett är dom nog bara ovanligt söta.


    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • imperia72

    Ja de är unika har alla hafft sina saker de varit duktiga på tidigt (om det är det du menar med att vara unik)

    Min älsta kunde läsa och skriva lite när han var preciss fylda 4 år, vid fem hängde hon med att läsa texten på TV, det är inte så många ungar som kan det. Hon lärde sig dessutom det själv, jag höll inte på med bokstäver och sånt.

    Min mitten tjej ritade detaljer redan som 2½ åring, hon ritade prinssesor med ögonbryn och halsband och spetsar och allt vad som hör prinssesor till, de på BVC var jätt imponerade och sa att hon var ovanligt tidig med det.

    Min minsta tjej hon är som ungar är mest, fast hon är som en kille, vägrar att ha tjej grejor och skriker i högansky om jag skulle försöka sätta på henne en klänning eller nåt annat flickigt.
    Hon säger att hon ska bli kille när hon blir stor, hehe det är nog ganska unikt på sitt sätt Skrattande


Svar på tråden Tycker du att ditt barn är unikt?