• Anna Paulita

    Smycke med hennes dotters namn och födelsedag....

    Min svägerska förlorade förra året en liten flicka, Ida som flickan hette fick bara leva i 3 dagar. :( Tyvärr är det aldrig någon som talar om Ida, hennes och hennes mans familj har helt lagt det bakom sig och tar aldrig upp det. Jag vetatt min svägerska gärna pratar om Ida så jag gör det med henne i bland.

    I vilkat fall fyller hon år på söndag och jag har beställt en silverbricka som flickans namn och födelsedag står på. På söndag ska hon firas och det kommer vara en hel del folk på plats, tycker ni att jag ska ge presenten innan? Kan det bli jobbigt och känsligt för henne tänker jag...eller vad tror ni?

  • Svar på tråden Smycke med hennes dotters namn och födelsedag....
  • TigerLily

    Vilken fin present! Men svårt det där... att veta när man ska ge den..  Har tyvärr inga bra råd, men tycker att det var en väldigt fin present. Men kanske du kan ge den till henne då ni är ensamma?

  • Pirog

    jättefin present! bra tänkt. Ge den innan så är du på den säkra sidan och fortsätt som du gjort att prata med henne om flickan. min vänninas baby dog för sju år sedan,men den 22okt(babyns födelsedag varje år slår jag en signal till henne för då tänker hon på henne som mest.

  • BHJE

    Jag tror nog att jag gett den när alla var närvarande...men det är ju svårt att svara eftersom jag inte känner din svägerska. Misstänker du att det kommer att bli för mycket för henne så vänta och ge presenten eller så ge den en stund innan kalaset ska börja så hon hinner samla sig.
    Men som sagt...det är svårt när man inte vet.
    Oavsett så är det en underbar gåva och tanke.

  • Schäfer

    Hej,

    vilken underbar gåva och fin tanke  - tänk om man hade vänner som dig....
    Svårt att svara på när du ska lämna över den, det är ju så individuellt hur man är och jag känner ju inte din svägerska, men om du vill ta det säkra före det osäkra så väljer du att lämna över den när ni är själva.

    Stor kram till dig - tänk om det fanns fler som dig

  • linglang

    vilken underbar tanke och gåva! Säger som flera här, tänk om man hade vänner som dig!!!  Det kommer att uppskattas enormt! Stora kramar


    Linda, mamma till ängeln Victor
  • penapöna

    Jag tycker att du ska säga att du vill träffa henne en stund på lördag kväll. Åk dit och ge henne presenten. Det hade jag velat iallafall, för jag hade gråtit så mycket om någon gav mig en sån present att jag hade velat få prata och gråta ifred med personen och sen kunna vara glad på festdagen. Just när det är fest eller så så liksom stänger jag av känslorna lite, stänger ute vår son liksom, bara för att kunna vara riktigt glad även om någon nämner honom.

  • Ängeln Casper

    Å vilken fin present......jag skulle bli jätte glad , om de va jag som fick den.....ge den vid tillfälle......


    Kram Camilla, mamma till Oliver, Ängeln Casper & Emilia
  • LadyGrand

    Vilken fin tanke! Jag skulle nog ge den någon dag innan enskilt, så bara ni två kunde prata och gråta tillsammans och ha en egen liten minnesstund över lilla Ida i lugn och ro. Du är vekligen en fin vän!!!! Kramar till er båda från Änglabarnet Leonoras Mormor

  • Anna Paulita

    Jag frågade min svägerska rakt ut ifall det skulle bli jobbigt att få en present som påminde om Ida. Hon sa att det var lungt så jag ger den i morgon på kalaset. Men tack för all input! :)

  • krakel

    Oj va vackert... själv är jag såååå sugen på ett armband från namnsmycket... men det är så dyrt,, vill ju ha 2 berlocker i ...

  • Anna Paulita
    krakel skrev 2007-09-09 02:27:41 följande:
    Oj va vackert... själv är jag såååå sugen på ett armband från namnsmycket... men det är så dyrt,, vill ju ha 2 berlocker i ...
    Jag beställde det från min kusin som går en silversmide utbildning, så det blev väldigt billigt för mig. Men jag håller med, de är vanligtvis väldigt dyra, men jag skulle också gärna ha en....
Svar på tråden Smycke med hennes dotters namn och födelsedag....