• lmwa

    idag har jag en dålig dag....

    fick brev från AC idag och det verkar som om väntan kommer att bli lång. Det är ju inga nyheter direkt, det visste jag ju. Det blev bara så påtagligt plötsligt. Det känns säkert bättre om ett par dagar. Men idag var jag tvungen att skriva av mig för jag känner mig lite ledsen och hopplös idag. Kram på er!

  • Svar på tråden idag har jag en dålig dag....
  • AnTiMiFi

    Oh jobbig väntan, hoppas tiden går fort för dig.Massa kramar till dig och, Lycka till!

  • Singeladopt

    Usch vad jobbigt. Denna väntan. Den tär på oss alla verkar det som.

    Kram på dig och lycka till!

  • MalleNalle

    Vet precis hur du känner dig! Man vill ju bara ta nästa steg när man står och trampar! Men för varje dag som går så kommer man ett steg närmre! Tänk på att ta vara på varje dag!
    CARPE DIEM! Skickar en STOR kram!

  • Sally

    Hej! Stor kram till dig - jag vet att det inte finns tröstord, jag bara skicka en styrkekram.

  • Ethi

    Usch, ja man hoppas ju alltid någonstans att det ska gå snabbare än allt pekar på... Ändå. *kramar om*

    Själva var vi med om något lustigt alldeles nyss. 5/9 låg vi på plats 11 för att få börja med papperen till Etiopien. Det motsvarar ca 6 månaders väntan. Så väntade vi knappa månaden till nästa uppdatering av köerna på ACs sida och då... VA?!! Då låg vi på plats 63! Fatta... SEXTIOTRE!! Omräknat i tid är det ungefär 2,5 år. På att få börja med papperen. Totalt med vår redan inväntade sökandetid blir det fyra år. Detta bara på en månad. Det var bara så magstarkt att jag var tvungen att skratta åt eländet. Så ringde jag landkonsulenten och sa att vi sett uppdateringarna och blev lite förskräckta. Hon räknade på sin lista och sa sedan varligt: "Ja, ni har ju glidit bakåt ytterligare lite grand..." LITE? Hahahaha, listan på nätet var fel och vi hade glidit bakåt fem steg, till plats 16. Vilket i sig också är lite deprimerande i och för sig men hallå, i jämförelse med plats 63 så är det ju en lottovinst ;).

    Jag hoppas att det kommer att gå oväntat snabbt för er i alla fall!

  • lmwa

    ethi, skönt trots allt då. tack för att du alltid är så positiv, JÄTTEKRAM

Svar på tråden idag har jag en dålig dag....