• emilg

    Snart pappa i Göteborg

    Ok, nu börjar jag bli avis!

    Min fru flänger runt på gravid-fikor mest hela tiden. Träffar likasinnade, utbyter idéer, jämför magar, dricker te och klämmer en bulle.

    Själv får man sitta hemma och uggla med polarna som bryr sig mycket mer om de senaste XBox-spelen än nya barnvagnsmodeller... Gillar iofs att spela tv-spel jag med, och har för avsikt att köpa en lämplig konsoll till h*n direkt efter födseln

    Men, varför kan inte vi karlar också träffas?

    Föräldragruppen är över, så nu får man inte mer input från andra i samma situation. Saknar det.

    Vi är i vecka 35 (1:a knotten) - kanske finns det några fler blivande pappor i regionen kring Göteborg som är sugna att träffas?

    Kan ju vara en början på ett pappagäng som gör stan osäker när det blir dags för pappledighet...

  • Svar på tråden Snart pappa i Göteborg
  • Jaw

    Hej,

    Tycker att det låter som en bra idé att träffa andra blivande pappor. Eftersom vi går hos Barnmorskegruppen så har vi inte haft någon föräldragrupp överhuvudtaget.

    Vi har bf i slutet av december, och väntar en liten dottter.

    Så det är helt klart dags för en "blivandepappa" fika inom kort för att disskutera barnvagnsmodeller, leksaker och vilken spelkonsoll dom små borde uppskatta första veckorna.

  • emilg

    Ok, nu är vi två. Men det finns väl fler?

    Tjejer - tipsa era killar!

  • gersime

    Min sambo heter Pzycic här på FL, ska säga till honom när han kommer hem från jobbet Vi är beräknade till 080201

    Jaw: Vi går också hos barnmorskegruppen. Finns ju föräldragrupp där med

  • emilg

    Kul!

    Nu är vi (kanske?) tre. Nästan nog för att sätta ett första datum?

  • Jaw

    Hej Hej, låter kul. .vi får försöka hitta ett datum..

    gersime: Låter intressant, det enda vi fått info om är nån typ av förlossningsförberedande kurs på Östra som är uppdelad på tre
    tilfällen. Men dom ville inte kännas vid någon föräldragrupp...
    hmmm...dom kanske inte vill ha oss med =)

    JAW

  • gersime

    Min sambo har tyvärr jobbat mycket denna helg och inte hunnit kika in, men han skulle försöka få tid över idag

    Jaw: Jag hade helt blandat ihop det med den förlossningsförberedandekursen Den kommerj ga och Kim antagligen börja på 7/12

Svar på tråden Snart pappa i Göteborg