• jessca

    Luktar illa mitt uppe på huvudet...

    Märkte att min tös luktar riktigt illa uppe på huvudet precis runt fontanellen, luktar nästan som jättestark spya. Det är inte det att hon är smutsig för jag tog precis upp henne från badet,  vad kan det vara? hon har skorv kan det ha med det att göra?
    Det luktar bara så runt fontanellen inte på resten av huvudet.

  • Svar på tråden Luktar illa mitt uppe på huvudet...
  • mrsjling

    puffar...vill också veta då min son luktar liknande ibland. Konstigt!

  • Bebita 2k7

    Vet inte om det är beroende av samma sak men när min dotter hade skorv på huvudet  så kunde det lukta lite illa om man sprapade bort lite men om man inte rörde det så tyckte jag inte det luktade nåt speciellt men det är väl olika för alla.


    I really wish these snakes were your arms
  • kiwan

    Min dotter luktade också illa på huvudet, vid främre fontanellen. Hon hade lite skorv där också. Vi köpte en salva som heter Borago på apoteket som vi smörjde med. När skorven var borta var också lukten borta!

  • Yoko

    mitt barn luktar också illa ibland just över fontanellen. Tror absolut det är skorven. Den är lättare att pilla bort på andra ställen än just där. Jag har tagit lite barnolja och smort in huvudet med och sen försiktigt skrapat med min nagel. Nu har mitt barn bara ett tunt lager skorv som är lätt att få bort så vi har inte behövt nån specialcreme

  • Norrut

    Vi hade samma ett tag under bebistiden, men ingen skorv. Listade aldrig ut vad problemet var men det försvann av sig själv när han blev lite äldre.

  • Anonym4848

    Vår dotters skorv luktade också illa, mest när huvudet blivit blött eller när man pillat på det. Köpte skorv-olja på apoteket, fick bort allt på 2-3 dagar, även lukten!

Svar på tråden Luktar illa mitt uppe på huvudet...