• Flutterby

    Vad hette TV-serien? Snälla hjälp!

    Har frågat förut, men då kom vi inte på det. Det var en serie som gick i 1:an eller 2:an någon gång på 80-talet. Den utspelade sig i Australien under ett av världskrigen. Huvudpersonerna var en Australiensisk kvinna och en tysk man, som var ett par. När kriget bryter ut blir mannen krigsfånge och mördas i "fängelset", kvinnan blir ensam kvar på deras gård(vingård?). Har letat som en tok, men hittar den inte. Den var så bra och jättesorglig! Minns att jag grät så det skvalade när mannen dog!

  • Svar på tråden Vad hette TV-serien? Snälla hjälp!
  • figurehead

    Nej, men du har helt rätt med att kvinnan var australier och mannen tysk. Och de startade och drev en vingård tillsammans. Men jag minns inte några namn.

  • Flutterby
    figurehead skrev 2007-10-30 12:41:02 följande:
    Nej, men du har helt rätt med att kvinnan var australier och mannen tysk. Och de startade och drev en vingård tillsammans. Men jag minns inte några namn.
    Det måste ju gå att hitta den!
  • Marvinna

    Den enda serie som jag kan komma på som utspelar sig under andra världskriget i Australien är Come in Spinner.

  • Flutterby

    Men det är inte säkert att det var det kriget, jag minns inte vilket.


    Marvinna skrev 2007-10-30 12:55:42 följande:
    Den enda serie som jag kan komma på som utspelar sig under andra världskriget i Australien är Come in Spinner.
  • Flutterby

    Nej, det är just det. Inga namn eller något sådant. Trodde att det kanske var samma tjej som var med i "Floden blev mitt liv", men har kollat upp det hon varit med i och hittar inte den här serien.

    Jag minns att mannen blev tagen som krigsfånge, enbart för att han var tysk, sedan misshandlade de honom så illa i lägret så att han avled.


    Marvinna skrev 2007-10-30 13:06:18 följande:
    TS du kommer inte på något mer?
Svar på tråden Vad hette TV-serien? Snälla hjälp!