• apan

    Hur får pappan mat på sjukhuset?

    Jag frågar å min killes vägnar här. När vi är på BB (Karolinska i Sthlm antagligen) så får ju jag tydligen mat gratis där. Men hur får pappan mat? Kan han beställa och betala eller finns det nån butik att handla i inne på sjukhuset? Måste han åka iväg med bilen till nåt köpcentrum eller hur går det till? Vi kommer nog vara där ett antal dar för jag ska snittas. Det kan vara skönt att veta såna här praktiska småsaker innan.

  • Svar på tråden Hur får pappan mat på sjukhuset?
  • Blå Flygare

    Här kunde de inte beställa till avd, utan var tvugna att gå till restaurangen och äta där (alt ta med en sallad till avd).

  • Mori

    Blev också snittad, på Södertälje sjukhus. Där fick pappan köpa mat om det blev över. (Samma ställe som jag åt) Dessutom fanns en kyl så att pappan kunde ta med matlådor att äta under dagarna. Perfekt! Maten var ju inte direkt supergod...

  • Blå Flygare

    Mori: Jag älskade maten på BB. Riktig husmanskost med massor med grönsaker. Perfekt och precos vad man behövde!

  • Celestial

    Han fick ingen mat, åkte hem och åt.  Jag åt inte heller någon mat på BB.

  • Mori
    Blå Flygare skrev 2007-11-19 23:25:09 följande:
    Mori: Jag älskade maten på BB. Riktig husmanskost med massor med grönsaker. Perfekt och precos vad man behövde!
    Det fick inte jag vill jag lova. Snuskiga vattniga soppor, fruktpudding (!?) till efterrätt och bara vitkål som sallad. Jättebra för magen när man är nysnittad
  • miniGrynet

    Jag snittades inte på KS, men dottern behövde vården där så vi blev flyttade dit efter några timmar.
    Där kan man inte beställa extra mat med matvagnen som kommer till avdelningen till pappan.
    Det finns däremot kök på avdelningen (i alla fall där vi låg) där man kan laga mat om man vill, micro, kyl och frys att förvara maten i.
    Sambon köpte en del såna (äckliga) färdig-rätter på Pressbyrån som finns inne på sjukhuset, finns även resturang som serverar mat och även en annan som säljer portionsmat som värms i micro på avdelningen.
    Både "resturangerna" och Pressbyrån finns vid entren på KS.
    Finns även en matbutik utanför huvudingången, nere mot busshållplatserna. Vi var aldrig dit så jag vet inte hur den är, för vi såg den först på vägen hem efter 4 dagar.

    Hoppas det går bra med snittet!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Mori skrev 2007-11-19 23:31:25 följande:
    Det fick inte jag vill jag lova. Snuskiga vattniga soppor, fruktpudding (!?) till efterrätt och bara vitkål som sallad. Jättebra för magen när man är nysnittad
    Haha! Jag fick kålpudding!
    Där låg man med gaser och svårt att gå på toa, smidigt tänkt där!

    Men i övrigt tycker jag att maten var överkomlig.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Hur får pappan mat på sjukhuset?