• MsBeauty

    Söker muslimska systrar!

    Salam Aleikum. (Frid vare med er)

    Jag lägger tråden här eftersom jag endast vill ha svar av muslimska systrar.

    Jag är konvertit sedan ett par år, men fortfarande har jag inte lärt känna en enda muslimsk syster. I moskén här går inga kvinnor och jag vet inte vart jag annars ska få kontakt med praktiserande muslimska systrar.

    Jag söker därför muslimska systrar att diskutera med om Islam och allt möjligt. Den som är intresserad kan svara här eller skriva ett Mail.

    ALLA svar i denna tråd som är OT eller diskriminerande osv. kommer att Anmälas.

  • Svar på tråden Söker muslimska systrar!
  • Halal

    Wa alaikum assalam (och frid vare med dig)

    Jag har ju redan svarat i den andra tråden men ville fylla på här också med några ord.

  • Liljendahl

    walejkumsalam vackra systrar, gammalt inlägg fick jag se nu!

    Du kan lägga till mig på facebook " Maryam Khan Liljendahl" eller på msn, [email protected] inshaallah <3

  • Delia

    Wa Alejkum Salam syster.
    Har samma problem men bor i Umeå. 

  • Liyana

    Salam alaikum wa ramatullahi :)

    Jag sympatiserar med dig. Jag själv flyttade för ett litet tag sen till Jönköping och jag känner ingen här. Skulle vara trevligt att lära känna nya systrar runt i närheten och annars också.

    Det är så svart att hitta bra, trovärdiga vänner. Speciellt på ett ställe där man inte känner någon. Men har man Islam gemensamt så är det ju det bästa grundlagt iaf! Man behöver systrar att stötta varandra, skratta tillsammans, utbyta tankar och bara umgås. Jag som är så social finner det så dött när jag inte har någon att prata med här.

    Man ska ta hand och binda systerskapet, inshallah vi håller ihop mer och hittar fler bra vänner :)

    Kontakta gärna eller lägg till mig på fb. Lancelot Lizzie Westman. Mail/MSN: lixxiew@hotmail.com

Svar på tråden Söker muslimska systrar!