• Joppis81

    Shopoholics! Adventskalendrar på nätet del 2

    Tabby skrev 2007-12-23 22:35:44 följande:
    VAd fint de satt på Viola. De hon har på bild är det dem mörka varianten av NS jeans?
    Nä, hon har den ljusa varianten.
    Ja, de sitter jättefint på henne, inte många byxor som gör det annars.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    LillaÄrtan skrev 2007-12-23 22:38:05 följande:
    Beställde igårkväll en klänning i rosa med bruna katter på från Småfolk till min tjej på nyss fyllda 2 år! Tog strl 98/104, hoppas den inte blir JÄTTEstor. Någon som vet hur dem är i storleken? Lilltjejen fick en liknande body även den från Småfolk, men dock från butik!Jag hade kunnat shoppa ihjäl mig på allt fint som finns, men såhär i juletider är man väl aldrig stenrik..
    Min tjej på 4.5 år är 105 cm och väger 15.5 kg och hennes klänningar från Småfolk är lite stora ännu, ärmarna måste vikas upp en bit.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    LillaÄrtan skrev 2007-12-23 22:40:00 följande:
    Har du testat dem eller? Nä jag bara skojja Dottern har supermjuka snygga ballongjeans från Lindex. Och ett andra par mjuka med mudd i midjan & benslut.. Men jag är för snål för att lägga 400:- på ett par jeans till dottern som jag själv inte tycker ser de minsta speciella ut, eller märkvärdiga
    Jag lägger inte heller ut 400:- på ett par jeans till kidsen, nu kostade dem ju 266:- paret och de andra har jag också köpt på rea.
    Mina tjejer är så smala och de allra flesta byxorna sitter inte snyggt på dem och man får dra in resåren eller knytbanden till max vilket gör knöliga midjor...Nova Star-jeansen behöver jag inte reglera i midjan och det tycker mina barn är jätteskönt, de väljer alltid de jeansen själva!
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    LillaÄrtan skrev 2007-12-23 22:44:11 följande:
    Affären här i stan som har ett litet sortiment av barnkläder säljer Småfolk.Kikade på en likadan klänning där i strl 1-2 år, men den såg jätteliten ut.Nu känns de ju helgalet att jag köpt 98/104, inge kul om det dröjer typ 2 år innan hon kommer att kunna använda den.... Skit då!
    Min lilla tjej är 85 cm och väger 10.8 kg, hon fick strl 1-2 år på sin klänning, men den är för stor, både för lång och ärmarna måste vikas upp. Jag borde tagit strl 0-1 år till min tjej som faktiskt snart är 2.5 år.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    Alexa skrev 2007-12-23 22:45:04 följande:
    Hmm.. Om man har en dotter på snart 4 år.. Är ca 102 cm och väger väl 18 kg.. Funkar det med ett par NS då??? Eller blir det såååååå tajt runt magen.. Vill ju att hon skall ha goa mysiga och sköna kläder..
    Jag skulle tro att de kanske blir lite för tajta...Iallafall om jag ser till min stora tjejs längd och vikt och hur hennes jeans sitter på henne. Hon har ingen mage men byxorna sitter perfekt ändå, jeansen är verkligen smala upptill.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    CloudBerry skrev 2007-12-23 22:58:03 följande:
    Oj är de så lätta att sälja på tradera?
    De är verkligen lättsålda på T!
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    NovJenny skrev 2007-12-23 23:15:19 följande:
    Frågan är om det gäller från kl 00:01 som det alltid gör där? Någon som testat?
    Det står ju att det börjar gälla då, så jag antar att det inte går att tjuvstarta.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    NovJenny skrev 2007-12-23 23:19:32 följande:
    Okej, men det står att rabatten inte gäller förrrän den 24/12 kl 00:01. Dock var det inget jag ville ha heller...
    Inget jag vill ha därifrån heller idag. Väntar på pengar tillbaka därifrån så innan de finns på mitt konto så tänkte jag inte handla därifrån för att slippa röra till det för min hårt arbetande hjärna som måste hålla koll på återbetalade pengar hit och dragna pengar dit.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    NovJenny skrev 2007-12-23 23:27:47 följande:
    Smart, kan lätt bli för mycket!
    Ja, just i december kan det lätt bli för mycket...*s*
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81

    Nähä, blev inte mycket att hurra för...Hade gärna sett några riktigt fina rabatter såhär på julafton, men icke.
    Nåja, får nöja mig med det jag hitills handlat i december samt drömma om mellandagsrean.


    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    NovJenny skrev 2007-12-24 22:19:35 följande:
    Vadå? Jag har också betalat dem men det betyder ju inte att de finns i lager då de inte har automatisk lageruppdatering!
    Nä precis. Jag har handlat av dem flera ggr och betalar alltid med kort, men flera ggr så har saker varit slut...Då får man vänta på att de sätter in pengarna på kontot igen.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    NovJenny skrev 2007-12-24 22:48:39 följande:
    Sedan spelar det väl ingen roll vilket betalningssett man valt.Först till kvarn ändå väl?Även om jag betalat med kort kl 23 så har ju den som handlat med förskottsbetalning kl 22 förtur på samma byxa? Så måste det väl vara?
    Japp, så borde det vara, först till kvarn alltså.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Joppis81
    Tabby skrev 2007-12-27 20:49:17 följande:
    Ni som beställde NS från Kidzshop, har ni hört något från dem ifall storlekarna man beställt fanns?
    Nope, men pengarna är dragna från konto nu, inte bara reserverade. Men de skickar väl inte förrän efter dne 3/1 eftersom de har stängt...Har för mig att jag läste om det på deras sida, så ännu förväntar jag mig inga mail eller paket från dem.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
Svar på tråden Shopoholics! Adventskalendrar på nätet del 2