• Anonym (LN)

    Vilka droger injiceras?

    Min syster tar vadsomhelst som finns tillgängligt, alkohol + alla möjliga andra sorters droger. Jag har för ett litet tag sen fått reda på att hon injicerar också, hon säger att det e amfetamin, stämmer det att man kan ta det i sprutor? Jag har ingen koll alls på detta med droger, men jag tror och hoppas på att det inte gått så långt som til heroin. Vad mer för droger kan injiceras? Och vilka är de vanligaste ställena på kroppen att spruta? Tilläggas ska att jag är fruktansvärt orolig för henne, är i kontakt med hennes socialarbetare m.m. Jag vill få svar på dessa frågor just för att kunna hålla lite mer koll på vad som händer, man är rätt så maktlös tyvärr...

  • Svar på tråden Vilka droger injiceras?
  • Nyfiken gul

    heroin och amfetamin..

    Alla droger kan i princip injiceras även om det är vanligast med heroin och amfetamin..


    Man tar vanligast sprutan i armvecket men dom som inte vill bli upptäckta tar sprutan vid armhålan eller nere vid vristen


  • nanaa

    man KAN injiceras MEN man blir inte påverkad av alla.. de som är mest vanligast är amfetamin och heroin finns

  • nanaa

    blev lite konstigt där men de jag ville säga var att man kan injecera alla droger men man blir inte påverkad av dom.. de som "fu7nkar" är typ amfetamin och heroin

  • Anonym

    Subutex är vad jag förstår ganska vanligt att injecera oxå.

  • AnnaOliver031016

    som dom andra sagt amfetamin, heroin, Subutex, oxycontin, piller ja det mesta istort sett.. tror dock inte att jag hört att nån har skjutit i sej hasch

  • Verkligen

    Stilnoct verkar vara rätt inne och injicera..


    Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • Nathalie009

    ja som alla andra säger vanligast e ju heroin o amfetamin, men ecstasy e d en del som sprutar in o mdma, meta, å sånna kemiska "kärleks" droger..

    Sen finns de ju dom som blandar heroin med amfetamin elelr crack eller så..

  • keeta

    Är lite nyfiken på vad du menar med "hoppas det inte gått så långt som till heroin" vad får dig att tro att heroin skulle vara mer farligt än amfetamin? Heroin har ju inga fysiska skadeverkningar överhuvudtaget medan amfetamin absolut har det... 

    Och som flera andra sagt, det mesta går att ta IV. 

  • Anonym (OroSmoro)

    Jag tillhör de få väldigt "unika som injicerat i över 25år nu utan att det syns eller märks på mig. Det mesta som är vattenlösligt går att injicera intravenöst utan att få lungembolism, och jag jag har injicerat allt från whisky till fentanyl , erfarenheterna är många och kunskapen hög. Det sägs vilket stämmer hyfsat väl att läkare och högutbildad sjukvårdspersonal samt lägstanivån av opiat (heroin) missbrukare använder intravenöst intag.  Nu tillhör jag inget vardera skikt utan är egen företagare som fungerar  framgångsrikt i samhället. Mitt givna stigma och det förstår jag har varit att jag injicerar droger istället för att dricka alkohol. Tyvärr så är de flesta som va i min ålder när de tog sprutor idag antingen döda , eller i ett ekorrhjul av fängelse varvat med hemlöshet och ständiga kaos med mista barn och förstörda familjer.  Innehållet i sprutan och individens benägenhet att bli beroende  avgör hur "farligt" det är. Jag vill påstå att farligaste vägen är att hamna i någon av samhällets subutexprogram i missbruks"vården.. här hamnar unga människor i ett livslångt samhällsfinansierat opiatmissbruk.. apropå din kommentar om att amfetaminet är skadligare en heroinet rent fysiskt...😆.. säg det till någon av mina vänner som DÖTT av heroinöverdoser. .. Jag har som sprutnarkoman aldrig hört talas eller sett någon dö av intravenös amfetaminöverdos. Men åtskilliga har jag bokstavligen räddat liv på och sett dem dö av en för skarp horsemacka.. Så det där att heroin skulle vara oskadligt är ju bara svammel. 

Svar på tråden Vilka droger injiceras?