• Anonym

    Leker era 12 åringar med dockor??

    En liten undran bara!

    Leker era 12-åriga tjejer med dockor, typ att de önskar sig det i julklapp o inte nått annat!??

    Jag minns inte att jag lekte med Barbie-dockor och häst och vagn när jag var 12 år? Har jag fel...??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 19:53:37:
    Jo, men jag menar verkligen LEKER med dockor....Inget annat, lyssnar inte på musik, kollar inte tv eller sånt alls...Leker inte med kompisar om inte den enda kompisen hon har som är nästan tre år yngre själv ringer...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 20:04:33:
    Jo, det är inte så att hon inte FÅR leka med dockor men vad jag menar är att det måste väl finnas nått annat att intressera sig för.
    Vi har verkligen försök få henne att skaffa sig nått intresse men det finns inget!! Jag vill inte att hon ska hänga vid tv:n eller datorn men att hela tiden sitta själv eller leka med sin lillebrors (5 år yngre) bilar tex....Det måste ju vara skittråkigt...

  • Svar på tråden Leker era 12 åringar med dockor??
  • tattarunge

    Jag lekte med mina tills jag var 13! Inte så att leken var likadan från det att jag var yngre, den ändrades och tog en vuxnare gestalt. Men jag lekte livaväl med dockorna. Slutade sedan när ingen annan gjorde det, då blev det pinsamt.

    Tror inte du behöver oroa dig. Det tar lite längre tid för vissa att acceptera puberteten, och det är en ganska traumatisk upplevelse när allting runtomkring en ändras för fort. Det var det för mig åtminstone. Jag vägrade ha bh, "tjej" kläder. Vara kär i killar. Allt sånt trams vägrade jag vara med på. jag ville bara ha kul och leka. Tillsut så blir man ju vuxen ändå. man tvingas bli det.

  • Aquila

    Lekte med barbie tills jag var 11-12 år! Men gjorde det i smyg för jag skämdes, ville inte att föräldrar eller syskon skulle veta.
    Min pappa sa till och med till mig vid 11-års ålder att han tyckte jag var för gammal för att leka med småhästar nu.
    Fruktansvärt att säga så tycker jag nu i efterhand!

  • Lola Jämtland

    Jag lekte med Barbie tills jag var runt 12-13 år.

    Tycker att dagens ungar växer upp för fort!
    Vid den åldern idag har en del både rökt, druckit alkohol o haft sex.

    Skrämmande!


    //God Jul och Grått Nytt Hår
  • Åsa

    Jag gjorde det och "alla" jag kände också. Precis som vi hoppade hoppband o s v
    "Förr" var detta inte ovanligt, och personligen tycker jag det är betydligt sundare än att sitta och glo framför TV eller läsa sextips i slasktidningar i den åldern, men jag inser att hon förmodligen sticker av bland många av dagens mer brådmogna småttingar.

  • Anonym

    Jag lekte med Barbie-dockor länge. Var nog uppåt 13 år. Det är nyttigt att kunna leka länge, men samtidigt måste ju hon kunna leka med andra saker än med dockor också.

  • Anonym (TS)

    En annan sak som kanske är bra att nämna är att hon går på BUP för att hon bla har stora sociala problem, de anser att hon är mogen som en 7-8 åring ungefär....
    Men vi slite som tusan med henne för att få henne att må lite bättre och kanske nån mer kompis men hon vill absolut inte hjälpa till själv...

  • Anonym

    jag lekte också ismyg med min kompis.(barbie)
    bättre det än att de har sex och blir gravida som jag såg i en annan tråd.när man är 12 är man inte så gammal med det händer mycket under högstqadiet.säkert kommer det att ändras då.

  • Anonym

    Min dotter leker både med dockor/mjukdjur och leker fortfarande rolllekar så det är nog inte konstigt.

    Men det verkar som om er dotter har andra problem som oroar dig. Du skrev att "hon vill absolut inte hjälpa till själv..." Hur menar du då? Vad ska hon hjälpa till med?

  • Anonym (--*--)

    Anonym (TS) skrev 2007-12-26 20:07:46 följande:


    En annan sak som kanske är bra att nämna är att hon går på BUP för att hon bla har stora sociala problem, de anser att hon är mogen som en 7-8 åring ungefär....Men vi slite som tusan med henne för att få henne att må lite bättre och kanske nån mer kompis men hon vill absolut inte hjälpa till själv...
    Jag lekte med dockor tills jag var ca 12-13 år. I smyg på slutet då man fick skämmas om nån såg en.

    Anser de på BUP att hon har en mognad som kan jämföras med en 8 åring så är det ju absolut inte konstigt om hon är kvar i den världen. Alla barn mognar olika sent, det är väl inget att oroa sig för, speciellt om hon redan går på BUP.
Svar på tråden Leker era 12 åringar med dockor??