Inlägg från: korven72 |Visa alla inlägg
  • korven72

    Hemlösa i Sverige och invandringen

    att människor i sverige är hemlösa har inget med att vi tar emot flyktingar eller invandrare att göra.

    Vi lever i ett socioekonomiskt samhälle vilket innebär att dom starka vinner och några faller utanför samhällets normer och värderingar.

  • korven72
    Miss Lau skrev 2008-01-07 16:28:56 följande:
    Tycker illa om när man ställer utsatta grupper mot varandra och menar att vi ska strunta i den ena gruppen! De flesta hemlösa som bor på gatan är psykiskt sjuka och/eller missbrukare. De blir inte friska/drogfria för att vi slutar hjälpa flyktingar.Självklart ska vi hjälpa människor som kommit snett, men jag tycker också att det är självklart att vi ska hjälpa utsatta människor som kommer hit från andra länder.
    Dito. Som jag skrev tidigare så är det olika problematiker som inte har med varandra att göra.
  • korven72
    Buttelina skrev 2008-01-07 16:32:48 följande:
    jag håller med dig ts. FULLSTÄNDIGT! Man ska ta hand om sina egna först! De drogberoende hemlösa får man ju hjälpa med behandlingshem osv och sen ge dom en lgh. Ta inte in fler invandrare innan det är fixat!, Det råder redan bostadsbrist i stora delar av landet, VARFÖR ta in mer människor??
    I många delar av sverige står samhällen tomma. Det har mycket med att man väljer att bo där det finns jobbtillfällen dvs i storstäderna med omnejd.
  • korven72
    Niinii skrev 2008-01-07 16:36:23 följande:
    Man får inte bidrag och boende om man inte är drogfri i sverige..Många hemlösa är också psykiskt sjuka och KAN inte leva själva. Jag håller med om att man kan göra mer för de.
    poängen är väl att ingen här säger att man ska strunta i de hemlösa, men att ställa grupperna mot varandra blir bara knas.
Svar på tråden Hemlösa i Sverige och invandringen