• velmajan

    Counter strike - från vilken ålder?

    Från vilken ålder skulle ni låta erat barn spela counter strike??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-23 10:52
    Är inte så insatt i själva spelet. Det har visat sig att när femåringen är hos en kompis så spelar de counter strike där och har så gjort senaste halvåret. Kollat runt lite och förstår varför det är åldersgräns på spelet. Mamman i huset tycker dock att jag överreagerar och anser att det är ok att barnen spelar det... Undrar om det är så att jag överreagerar

  • Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?
  • Idris

    aldrig, inte heller wow eller ngt annat skitspel.. ge ungen en fotboll :)

  • Irme

    Skulle helst se att mina barn inte spelar spel där man skjuter ihjäl andra överhuvudtaget, men... Kanske när de är runt 13 år, om det nu ska vara så himla nödvändigt :P

  • Countryfreak

    Jag skulle säga runt 15 då det är ett krigsspel..

    Men jag har en annan fråga när blir man för gammalFlört, min gubbe är 32 och han har inte slutat spela..


    Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • SVejsan

    Någonstans mellan 12-15 år beroende på mognad skulle jag säga...
    Firstpersonshooters tar det lång tid innan dom kommer över våra trösklar... Varför låta små barn identifiera sig med en person som utför "kallblodigt mördande..."

  • Dinette

    Jag och min man brukar spela ett par kvällar i veckan en stund tillsammans med ett gäng kompisar på en privat cs-server (när barnen somnat). Vi har samtidigt Team Spek i gång så vi brukar prata, skratta och ha allmänt trevligt samtidit, när vi är som flest online brukar vi vara ca 16 stycken med)! (Vi är snart 30 jag och gubben).
    Men sak samma det har inte med frågan att göra...
    Jag vill dock inte att mina barn ska börja spela sådana här spel för tidigt, tror inte ens att min 5 åring skulle klara av det då det kan vara lite knepigt att hålla reda på de tangenter som används. Hon är i övrigt duktig på att hanskas med datorn och spelar en del "pedagogiska" spel som vi fixat till henne. Men runt 12-13låter som en ganska bra ålder om de nu vill spela denna typ av spel.

  • Siili

    Att 5-åringar sitter och spelar på sevrarna kan ju vara en förklararing till det språk som ofta används där.FundersamRäcka ut tungan

  • xxmeyaxx

    5 år? Absolut inte! Min sambos lillebror som snart är 11 vill spela det, och svärmor har frågat om det är lämpligt. Sambon vrålade rakt ut att en 10, 11-åring inte ska spela det spelet.

    Ska man följa spelets rekommendationer har jag för mig att det är 15 år.
    Och det är den åldern som sambon också anser vara lämplig, då man bl.a.
    faktiskt skjuter huvudet av varandra.

    Sambon hälsar också att man ska ha ett öga på sitt barn som spelar, så det inte går till överdrift. Han har själv haft ett datorspelsberoende, så han vet vad han pratar om.


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Siili

    Nästan rätt, det är 16+.

    Jag som är en gammal mupp kan inte fatta att en 5-åring ens klarar av att spela det ordentligt och sedan också att redan börja spela det som 4,5-åring.Fundersam


    xxmeyaxx skrev 2008-01-23 20:06:52 följande:
    5 år? Absolut inte! Min sambos lillebror som snart är 11 vill spela det, och svärmor har frågat om det är lämpligt. Sambon vrålade rakt ut att en 10, 11-åring inte ska spela det spelet.Ska man följa spelets rekommendationer har jag för mig att det är 15 år. Och det är den åldern som sambon också anser vara lämplig, då man bl.a. faktiskt skjuter huvudet av varandra.Sambon hälsar också att man ska ha ett öga på sitt barn som spelar, så det inte går till överdrift. Han har själv haft ett datorspelsberoende, så han vet vad han pratar om.
Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?