• vadskajaghetadå

    mjölkkörtlar under armen, kan man ha det?

    är lite orolig för ärtan jag har under vänstra armen..den sitter ovanför lymfkörteln tror jag

  • Svar på tråden mjölkkörtlar under armen, kan man ha det?
  • vadskajaghetadå

    jag har typ två små knölar som är som ärtor

  • Pallas

    Ja, det kan man ha! En kompis till mig har en mjölkkörtel som tom har utgång, dvs det kommer mjölk ur den, väldigt nära armhålan. Det är inte ovanligt att man har mjölkkörtlar i armhålan men är du orolig tycker jag du ska kolla upp det.

  • vadskajaghetadå

    hur kollar man upp det då??

    jag har också hört att man kan få mjölk ur dom, om det är det...

  • meya

    Jag har det!! Har konstaterat det själv Ibland blir de mindre och ibland kommer de liksom fram och det går att trycka fram mjölk. Trodde att det var en rakfinne först...

  • Tjongballong

    Japp,mjölkkörtlar kan man ha där.Under båda mina graviditeter har jag haft en bulle under armen och undrat vad det varit för konstigt som ömmat. Vid min sista så frågade jag barnmorskan ,efter jag fött, vad det var och hon förklarade att man hade mjölkkörtlar där och att jag ändå hade tur som inte hade fått en större "bulle",,,vissa får så stora och ömma att de får gå med armen lyft ett tag.

    Hoppas det hjälpt dig=)
    kram

  • Cinnamon

    nämen..! vad lustigt, och jag som har gått och undrat varför inte den där "rakfinnen" läker snart Ja, leve FL, här kan man verkligen hitta svar på allt

  • vadskajaghetadå

    tack ska ni ha!!

    men mina ser inte ut på nåt vis?? de synns inte?

  • vadskajaghetadå

    okej!!!!!!!!

    för jag blev lite orolig när jag hörde avrför min kompis mamma dog när hon va liten, det var pga cancer i lymfarna

  • Smultrongodis

    Hej!
    Gammal tråd jag vet. Men jag har samma problem med att jag har två knölar i armhålan som jag kan klämma ut bröstmjölksliknande vätska. När jag gör det blir de platta och minskar för att sedan fyllas på igen. Orolig för cancer men träffat 4 olika läkare som sagt att det inte är det. Men är fortfarande orolig! Skulle det kunna vara cancer ändå? 

Svar på tråden mjölkkörtlar under armen, kan man ha det?