• WilliamSofia

    vi som slutar röka med champix....

    Är nu inne på min 8:e dag med tabletter,visst kan jag ana att det inte är lika gott,sen kanske man inte får kicken som alla säger.Men ändå är jag inte helt säker.

    Min sambo har slutat för 3 veckor sen,han la av på 7 tabletten utan problem.

    Hur funkar det för er?
    Biverkningar? (jag mår såååå illa)

    Dom gamla tråderna är ju nerlagda,därför startar jag en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-14 07:10
    den 13/2 vart jag rökfri.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 08:23
    3 dagen,känns underbart i luftvägarna eller vad man kan säga,det känns redan "rent" när jag andas.

    Tänker inte så mycket på att röka.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-03 07:00
    Så har 3 hela veckor gått,är helt rökfri sen den tiden tillbaka.Herregu jag har fixat detta

    Såååå nöjd!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-25 07:31
    Efter 1 månad+ 1 vecka slutade jag med tabletterna.Känns som jag fixar det ändå!

  • Svar på tråden vi som slutar röka med champix....
  • Carro W

    Jag hänger gärna med i tråden och snokar lite grann. Vill sluta röka och sitter och velar lite hur jag ska gå tillväga.

    Har slutat med hjälp av plåster tidigare men funderar nu på ev. medicinskt hjälpmedel.

  • WilliamSofia

    ja det verkar inte som det finns så många mer som vill vara med

    Själv så är jag rökfri nu 10:e dagen la jag ner,mår hur bra som helat,inget asbinens inget dåligt humör.

    Rekommenderar verkligen detta!

  • neoaliya

    Å vad roligt, ett jättegrattis. Hr själv funderat på testa, men är såååå rädd för att jag ska må illa.

  • Carro W
    WilliamSofia skrev 2008-02-14 07:09:58 följande:
    ja det verkar inte som det finns så många mer som vill vara medSjälv så är jag rökfri nu 10:e dagen la jag ner,mår hur bra som helat,inget asbinens inget dåligt humör.Rekommenderar verkligen detta!
    Man fortsätter alltså röka tills man helt enkelt inte tycker om det längre?
  • WilliamSofia

    Ja typ så är det.
    Första kartan är från dag 1 till dag 14.Någonstans mellan dag 8 och 14 ska du ha bestämt dig.
    Och jag va faktist lite orolig på dag 7 att jag INTE kännde något,alltså det va fortfarande som vanligt att röka.Men poff på dag 9 känndes det sååååå fel,gav apsolut inget!

    Så dag 10 slutade jag

    Sitter här då å då och tänker tanken men aldrig att jag är sugen,man "tror bara det"

  • WilliamSofia
    Svar på #5
    MMm fattar,jag mådde as illa varje morgon från dag 4-9 på morgon tabletten,i typ 5 minuter.Men verkligen jätte illa.Fast man vet att det va en liten liten stund så det är det värt.
  • Carro W

    Vad kostar tabletterna? Hur länge ska man hålla på?

  • WilliamSofia

    första kostar 350:- ungefär (14 dagars)
    Den andra är jag osäker på men det är för 3 månader vet jagh,går på högkosnadskortet.Runt 500 hundringen.

    I längden är det ju dyrast att röka,ett paket om dagen i en vecka är ju runt 300:-
    Så för 3 månder röker man runt 3800.
    Så nog fan är detta billigare,även om man måste "punga" ut för det på en gång!

Svar på tråden vi som slutar röka med champix....