• mysrester

    Kan man ta med mobiltelefon in i bastun?

    Jag ska bada bastu men det är så tråkigt att ligga där utan musik/prat, så jag vill ta med min mobil och antingen snacka skit i telefon eller lyssna på musik. Kan man göra det eller skadas telefonen? Om man håller den relativt torr, trots de heta vattenångorna inne i bastun?

  • Svar på tråden Kan man ta med mobiltelefon in i bastun?
  • Lookatt

    Det är inte att rekommendera... Komponenterna i mobiltelefonen är inte gjorda för att hålla vid extrema temperaturer. Utsätter man komponenterna för temperaturer högre än 40 grader så är det inte bra. De tål helt enkelt inte det och din mobiltelefon kan bli helt obrukbar. Å andra sidan kan du självklart ha tur och ta med din mobil in i bastun men att göra det ofta kommer säkert leda till att den går sönder.

  • Freiya

    du får la ha i handsfreen och ligga nära dörren med telefonen på utsidan, haha.


    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • mysrester

    Hmm. Är det nåt särskilt med mobiltelefoner som gör dem känsligare då, eller är det samma med vanliga mp3-spelare?

    Har en ful liten jävel som jag aldrig använder och skiter i om den går sönder, men den har obekväma hör-pluppar och sen vill jag ju inte orsaka explosion heller.

    Tyvärr är mitt handsfreeset inte tillräckligt långt för att lämna själva mobilen utanför bastun, och då skulle den ändå bara hamna på duschrummets blöta golv =(

  • godisslukaren20

    Är det kyligt och svalt på golvet vid dörren innanför? På min bastu så når värmen inte vid dörren och blir kyligt där. Har haft mobilen flera gånger under långa stunder utan att den blivit varm. Om det är så hos din bastu så prova och känn efter om mobilen blir varm.

Svar på tråden Kan man ta med mobiltelefon in i bastun?