• Anonym (kärring7k)

    hjälp jag har blivit kärringsjuk

    Ett gäng kvinnor på jobbet sålde alla huset, skilde sig och fick ålderskris när de var kring 40. De började sola, springa på gym, klä sig som tonåringar, rumlar runt med 20åriga killar, parta järnet och hela kitet. Jag har alltid sagt att folk i min omgivning verkligen måste säga till mig på skarpen om jag skulle börja bete mig så patetiskt när jag närmar mig 40.
    Nu är jag 37 och mina barn är 15 och 17. Trivs med min man som jag träffade för bara 6 år sedan. Min man levde ut och dejtade runt innan vi möttes. Själv kände jag inget behov av några som helst äventyrligheter och visste i princip knappt att jag hade en kropp förrän jag mötte min man. Kan känna mig underlägsen honom ibland när det gäller erfarenheter och beundrarskaror.
    Mycket har hänt på det senaste året. Jag har jobbet kvar men har börjat plugga också och träffar mycket nytt folk.
    På min kurs har jag råkat hamna i samma studiegrupp som en kille som är sååå snygg. Normalt skulle jag inte lägga märke till det. Men nu har jag kommit på mig själv med att rodna och få hjärtklappning när han tittar på mig, har börjat fixa mig de morgnar jag ska in till skolan, gått ner i vikt och drömmer om honom på nätterna. Herregud, han är bara 21, bara 4 år äldre än mitt äldsta barn och kan omöjligt tillföra något i mitt liv! Vi pratar mycket. Hans oförstörda, unga synsätt verkar liksom så romantiskt jämfört med min mans mer mogna/slappa/uppgivna/krassa.
    Ja, ni hör.
    Jag har inga intentioner att bedra eller lämna min man. Men plötsligt är jag invaderad av helt otänkbara, omoraliska tankar och känslor som både berusar och äcklar mig.
    Snälla någon, säg att det här är en fas man går igenom. Ett kroppsligt, hormonellt fenomen bara. De sista ryckningarna i kroppen innan liket kallnar. Inte en plötsligt utbrott av sjuk pedofili som måste levas ut, till min och mina barns skam, orsaka skilsmässa och förfall?
    Hjälp! Jag har blivit en snusktant!

  • Svar på tråden hjälp jag har blivit kärringsjuk
  • Anonym

    Jag tror det är fullt normalt det du känner! Alla måste vi få känna det där "lilla extra" ibland, även om det inte kommer från den egna maken. Så länge man inte lever ut sina fantasier och är otrogen förstås ... Du säger ju själv att han inte kan tillföra något till ditt liv. Ja, förutom lite "krydda" så här då
    Se bara upp med om du börjar vantrivas i vardagslivet, exvis med din man, för då kan det ju vara signaler på att något är galet i förhållandet. Annars, ta det bara lugnt .

  • Anonym (kärring7k)

    tack.
    Skönt att höra från någon att mina tankar inte är en signal på att jag är helt lost och sjuk i huvudet. Nej, i stort är jag inte missnöjd med mitt äktenskap. Om jag vore det kanske den plötsliga kärringssjukan hade en förklaring. Men nu... nä...

  • Anonym

    Måste säga att jag fnissade lite åt ditt inlägg, inget illa menat   Jag kan känna igen det där lite, jag är visserligen lite yngre än dig men ändå 30+ och "student". Det är roligt att befinna sig bland alla dessa yngre, livsglada förmågor som ännu inte hunnit bli repade och bittra som en själv      Skämt åsido - jag känner igen mig lite och förstår fullt ut hur du känner! Inget fel alls i det anser jag så länge som det som första anonym här i tråden säger - att det bara är lite krydda. Det tycker jag är helt okej.

    Ha så kul i skolan!

  • lycka79

    Jag tror inte det är ngn större fara. Som du ju märkt själv genom att iaktta folk i din omgivning så är det nog en fas många går igenom. Och oftast handlar det nog bara lite om bekräftelse, eller att ex bara få prata med ngn annan för att få fly lite i tankarna. Bara man inte gör ngt mer med personen i fråga eller uppmuntrar hejdlöst mkt, så kan det ju vara lite trevligt, men bara det stannar där. Alla vill väl känna sig attraktiva? Och du trivs ju i äktenskapet, så du kan vara absolut lugn.

  • Anonym (kärring7k)

    tack för stöd.
    Känns lika kul som de första skäggstråna ungefär (när man är kvinna!)
    Usch.
    Så länge som det bara är tankar är det okej. Men tänk på alla gubbar som rumlar runt med 20åriga tjejer egentligen.
    OM jag (jag ska inte, jag ska inte, jag skaa inteee) SKULLE ha sex med den här unga pojken som är fast i hullet och fräsch i hjärnan bara EN lite pyttegång (jag ska inte, jag ska inte, jag ska inte) gör det mig till pedofil då? Rent hypotetiskt menar jag *ute på hal is*

  • Anonym

    Anonym (kärring7k) skrev 2008-03-10 22:33:35 följande:


    tack för stöd.Känns lika kul som de första skäggstråna ungefär (när man är kvinna!)Usch.Så länge som det bara är tankar är det okej. Men tänk på alla gubbar som rumlar runt med 20åriga tjejer egentligen.OM jag (jag ska inte, jag ska inte, jag skaa inteee) SKULLE ha sex med den här unga pojken som är fast i hullet och fräsch i hjärnan bara EN lite pyttegång (jag ska inte, jag ska inte, jag ska inte) gör det mig till pedofil då? Rent hypotetiskt menar jag *ute på hal is*
    Äh, han är ju 21! Men nu var det väl inte det du var ute efter?
  • Robinsyster

    haha, jag tycker bara det låter helt mänskligt. vi dör inte för att vi gifter oss och blir äldre. Vore mest bara tragiskt.
    Hua!
    You Go Girl....

  • Anonym (hehe)

    Jag skulle tro att om du räknas till pedofil så får väl killen i fråga räkna sig som nekrofil. Skojar bara, nej, du skulle inte räknas som pedofil...

    Anonym (kärring7k) skrev 2008-03-10 22:33:35 följande:


    tack för stöd.Känns lika kul som de första skäggstråna ungefär (när man är kvinna!)Usch.Så länge som det bara är tankar är det okej. Men tänk på alla gubbar som rumlar runt med 20åriga tjejer egentligen.OM jag (jag ska inte, jag ska inte, jag skaa inteee) SKULLE ha sex med den här unga pojken som är fast i hullet och fräsch i hjärnan bara EN lite pyttegång (jag ska inte, jag ska inte, jag ska inte) gör det mig till pedofil då? Rent hypotetiskt menar jag *ute på hal is*
  • Robinsyster

    hahahaha.... fan vad roligt skrivet!

    Anonym (hehe) skrev 2008-03-10 22:36:37 följande:


    Jag skulle tro att om du räknas till pedofil så får väl killen i fråga räkna sig som nekrofil. Skojar bara, nej, du skulle inte räknas som pedofil... Anonym (kärring7k) skrev 2008-03-10 22:33:35 följande:
Svar på tråden hjälp jag har blivit kärringsjuk