• Jag lixom

    Kan man bli dålig av en Twinrix-vaccination?

    Vi vaccinerade oss idag och nu känner sig maken jätte dålig. Har ont i leder och kropp, känner sig varm etc...
    Jag känner ingentin, inte dottern heller.

    Håller han på att bli sjuk eller klarade han inte av vaccinet?

  • Svar på tråden Kan man bli dålig av en Twinrix-vaccination?
  • underli

    Oj, kanske är en reaktion, ring sjukvårdsupplysningen, säkert ingen fara.

  • underli

    Jag minns när vi tog våra twinrix, att jag fick ont i armen rätt mycket iaf, där sprutan var. Sen sa dom att man kunde må dåligt, men jag minns inte på vilket sätt.

  • underli

    Jag minns när vi tog våra twinrix, att jag fick ont i armen rätt mycket iaf, där sprutan var. Sen sa dom att man kunde må dåligt, men jag minns inte på vilket sätt.

  • Tecken

    Han håller nog på att bli sjuk - förkyld? Har förmodligen ingenting med vaccinet att göra. Men om du/han är orolig - ring sjukvårdsupplysningen.

  • Jag lixom

    Tack för era svar!

    Det är nog ingen större fara men det kom som en blixt från en klar himmel...
    Är inte helelr van att se han sjuk plus at när han blir sjuk så blir han ordentligt sjuk plus att han har en ämnesomsättningssjukdom som gör att får han väldigt hög feber så börjar han att förgifta sitt eget blod och jag måste då sitta vakt och se hur han mår. Se till så att han hela tiden får i sig mat och vätska...

    Hoppas få slippa det och att det ev är en reaktion av vaccinet...

  • Tecken

    Det där med ämnesomsättningssjukdom lät ju inte roligt... Ring sjukvårdsupplysning, bara utifall att.

  • Tattates

    Man kan få reaktion på twinrex-vaccinet.
    En jobbarkompis till mig fick det & vart till och med inlagd på grund av den. Hon vart rejält uttorkad bland annat.

    Vill inte skrämmas men ta det på allvar & ring och hör med sjukvårdsupplysningen vad de anser.

  • Agreen

    2008 var längesedan men kanske någon kan svara mig. Jag tog första sprutan Twinrix för snart fyra veckor sedan. Blev sjuk för drygt två veckor sedan.

    Jag har ont i halsen, har haft feber till och från, ingen aptit, sjukdomskänsla i hela kroppen. Sänkan är hög och jag har dåliga levervärden. Läkarna säger att det är en virusinfektion. Kan det vara en reaktion på sprutan och hur länge kan en virusinfektion hålla i sig?

Svar på tråden Kan man bli dålig av en Twinrix-vaccination?