• Niwa78

    tips på salva mot knottrig hud på 2 åring, någon?

    Min son är alldeles "knottrig"på armar(baksidan) och ben, har smörjt honom med hudlotion samt badar honom i badolja men inget verkar hjälpa.
    Någon som har något tips på vad det kan vara,samt vad som kan hjälpa till att få det minska/försvinna.
    Det verkar inte klia.

  • Svar på tråden tips på salva mot knottrig hud på 2 åring, någon?
  • Lejån

    Undvik mineralolja för det första...

    Testa med weleda båda badolja och hudkräm, det är bara naturligt innehåll och funkar bra på vår eksemtorris.

  • Silverkatten06

    locobase repair är bra mot torr hud. om det är eksem kan mildison hjälpa.

  • Myzteria26

    Min son är oxå en knotterfis. Jag skulle kunna föreslå miniderm. Den hjälper hela familjen till och med =) Lycka till =)

  • Kirste

    Jag håller med miniderm är suverän!!


    Myzteria26 skrev 2008-04-23 09:25:43 följande:
    Min son är oxå en knotterfis. Jag skulle kunna föreslå miniderm. Den hjälper hela familjen till och med =) Lycka till =)
  • cajsalisa
    Lanolinsalva, det är lammullsfett i den, det bästa man kan tänka sej. All barnolja och hudsalvor man köper är det oftast parrafin licium, de lägger sej som en hinna på huden och man får bara smörja mer och mer men det tycks aldrig hjälpa riktigt, ullfett kryper ner i skinnet och ger den lenaste hud man kan tänka sej. Jag beställer på nordickiwi.nu, du kommer till en sida med keramikgrejer men kolla hela sidan, det finns hudcremer att beställa, man skriver bara ett mail till Russ Murtagh
    Ta vara på dagen som om varje dag var den sista!!
  • cajsalisa

    Oj var för snabb där, men det är inte särskillt dyrt heller och räcker länge. Hela vår familj använder den, kanonbra..


    Ta vara på dagen som om varje dag var den sista!!
  • cajsalisa

    Gå in på knappen högst upp där de står Merino, där finns alla hudcremer


    Ta vara på dagen som om varje dag var den sista!!
  • Niwa78

    Silverkatten06: Locobase repair testade jag i några veckor men tyckte inte att jag såg någon skillnad tyvärr.

    Myzteria26,kirste: vart köper man miniderm? är det receptfritt?

  • Myzteria26

    Ja den är helt recept fri och köpes på apoteket. Det var sonens hud läkare som berättade om den och då hade vi testat ALLT och miniderm hjälpte super bra. En stor "pumpflaska" kostar väl 230kr eller något men dom går att köpa mindre som test. Där efter kan du be om att få den på recept så det blir lite billigare i längden =)


    Niwa78 skrev 2008-04-23 09:32:49 följande:
    Silverkatten06: Locobase repair testade jag i några veckor men tyckte inte att jag såg någon skillnad tyvärr.Myzteria26,kirste: vart köper man miniderm? är det receptfritt?
  • Aros

    Har också Miniderm till sonen och till resten av familjen. Han har ett flertal alelrgier som ger atopiska eksem. Tack vare miniderm så slipper vi smörja så mycket med kortisonsalvor.

    Vi kör också stor pumpflaska som Myzteria, men du ska nog testa först med vanlig tub.

Svar på tråden tips på salva mot knottrig hud på 2 åring, någon?