• Anonym (ajajaj)

    Huskur mot hemorrojder?

    Finns det? Verkar som att alla krämer o piller är slut på apotken i hela landet och jag har ooooont. Vad kan man göra förutom att se till att hålla magen i ordning med vatten, motion o fibrer??

  • Svar på tråden Huskur mot hemorrojder?
  • Anonym (hmm)

    tryck in den rackaren..
    håll rent!
    ligg gärna med rumpan högt...

  • Anonym (Linda)

    Jag har samma problem och behöver oxå tips.. Har dock inte hemorrojder, men en spricka som är ca 3-4 mm bred, ont som sa*an gör det att gå på toa.

  • Anonym (ajajaj)
    Anonym (Linda) skrev 2008-04-23 12:06:34 följande:
    Jag har samma problem och behöver oxå tips.. Har dock inte hemorrojder, men en spricka som är ca 3-4 mm bred, ont som sa*an gör det att gå på toa.
    Använder xylocain som är bedövande, hjälper lite i alla fall. Kanske kan va nåt för dig, den är i alla fall inte slutsåld.
  • Anonym (ribba)

    Läste i en tidning nån gång att is kan vara bra att lägga på dem...

    Varför är alla "mediciner" mot dem slut?

  • Anonym ((oxå))

    Helt otroligt att Apoteket har slut! Jag behöver "suppar" och på "mitt" apotek så hade de kräm och hon tyckte på fullt allvar att jag skulle ta det om det sitter på insidan Jag titta bara på henne som den korkade person hon var och sa tack men nej tack.

    Finns det ingen huskur? Fundersam

  • Anonym (as)

    Antagligen för att många har behövt den


    Anonym (ribba) skrev 2008-04-23 15:53:06 följande:
    Läste i en tidning nån gång att is kan vara bra att lägga på dem...Varför är alla "mediciner" mot dem slut?
  • MrsNelson

    sittbad har jag hört ska hjälpa, sätt rumpan i en balja med ljummet vatten!! :D

  • Fröken Sophia

    Anonym ((oxå)) skrev 2008-04-23 15:53:59 följande:


    Helt otroligt att Apoteket har slut! Jag behöver "suppar" och på "mitt" apotek så hade de kräm och hon tyckte på fullt allvar att jag skulle ta det om det sitter på insidan Jag titta bara på henne som den korkade person hon var och sa tack men nej tack. Finns det ingen huskur?
    Men Alcosanal har en liten hylsa som du skruvar på krämtuben, vilket gör att salvan kan appliceras på insidan.

    Samma sak gäller ju för Ac3 Comfort, den är ju till för invärtes applicering.

    Dock tycker jag att en kombination av någon av dessa och Xylocainsalva är det som är mest effektivt.
Svar på tråden Huskur mot hemorrojder?