• trollbottom

    Vad är en njutningsförälder

    Jag förstår inte vad en njutningsförälder är. Berätta för mig

  • Svar på tråden Vad är en njutningsförälder
  • trollbottom

    Okej, mer då? Daggmaskar måste man ju titta på. Fast vi går sällan till affären iof och än så länge så är pysen inte så gammal men nog kommer vi titta på daggmaskar och annat kryp

  • trollbottom

    Men betyder det att man går upp helt i sitt barn och alltid alltid stannar upp eller vad är det liksom som är en njutningsförälder. Vart går gränsen?

  • Cattapult

    Kan inte njutningsförälder vara att leva i stunden


    kanske inte nödvändigtvis den som spenderar mest tid utan som
    tar till vara pa tiden?
    Är själv mammaledig till min 3 manaders dotter och har all tid i världen.
    Men vill kalla hennes pappa, som jobbar hart för att försörja oss, en njutningsförälder, när han kommer hem pa kvällen och njuter intensivt av sin dotter.
    Sätter henne pa sin mage och leker och jollrar.
    ( Extra gulligt när han pratar svenska, han är tysk, och använder mina uttryck "Pappas pärla")
    Sen kan det väl vara när min egen pappa njuter av vara minnen tillsammans, inte sant?
  • Laisen80

    Ganska felaktigt ord tycker jag. De allra flesta är väl njutningsföräldrar...
    Skulle kunna tänka mig att i detta sammanhang gäller de som njuter av att vara sjukskrivna/arbetslösa och har all tid i världen!

  • Rombin

    .. en som endast efter par timmars sömn kliver upp med ett leende och lyckrus till sitt barns uppmärksamhet, en som varje gång ens barn sover hoppas den vaknar snart för att man saknar den så mycket å vill bara få hålla om! min so är ännu bara 3 mån så jag har inte så många saker på halsen än.... men jag vet bara att allt han gör är njutbart!  oavsett humör.. =)

  • trollbottom

    Rombin
    Ja, alla är vi ju olika. Jag kliver sällan upp i ett lyckorus om han vaknar när jag sovit enbart några timmar. Dom första månaderna hade han kolik och det var då inte roligt heller, jag njöt inte av hans skrik. Sover han hoppas jag snarare att han ska få sova lite längre än vad han gör så jag får tid för saker för mig själv en stund och för att han blir på bättre humör en längre stund när han väl vaknar.

    Men jag njuter av mitt barn iaf. Det är därför jag inte riktigt föstår vad en njutningsförälder är.

  • helenaoson

    Jag är en njutningsförälder.
    Men kanske inte lika mycket när grejorna på bordet har åktner på golvet utan anledning.
    Vänta tills era barn kommer upp i 3 års trotsen. Man njuter men inte på samma sätt som när man ammade.
    Att tvätta städa o laga mat tar av någon lustig anledning mycket längre tid fast man får "hjälp".
    O visst njuter jag, fast ibland mer än vid andra tillfällen

  • Pasadena
    Om man är njutningsförälder när man går upp med ett leende på läpparna trots 2 timmars sömn på natten vad är man då om man INTE är glad av 2 timmars nömn ??
  • Alle

    En njutningsförälder är någon som är en oprentetiös förälder och som gör som de själva vill och struntar i alla andra konstiga tekniker som finns.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Pasadena
    Alle skrev 2008-05-21 13:38:53 följande:
    En njutningsförälder är någon som är en oprentetiös förälder och som gör som de själva vill och struntar i alla andra konstiga tekniker som finns.
    DET skriver jag under på !
  • Alle
    Pasadena skrev 2008-05-21 13:41:15 följande:
    DET skriver jag under på !
    Jag hittar Urmodertråden för NF
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • helenajoanna

    Jag trodde njutningsförälder var föräldrar till barn som är som små ljus

    Barn som aldrig skriker, sover hela nätter, jollrar gulligt i vagnen och alltid är nöjd och glad! En bebis som somnar sött och gosar med sin mamma/pappa. Äter duktigt och ligger gulligt och tindrar på skötbordet.

    En förälder som också har all tid i världen och som bara njuter av livets lugna dagar.........

  • Dripknot

    Klockren beskrivning av min underbara, älskade och übersöta lilla docka... Min lilla dotter med porslinshy.. Ständigt glad och världens finaste bebis! :)


    helenajoanna skrev 2008-06-05 09:32:52 följande:
    Jag trodde njutningsförälder var föräldrar till barn som är som små ljus Barn som aldrig skriker, sover hela nätter, jollrar gulligt i vagnen och alltid är nöjd och glad! En bebis som somnar sött och gosar med sin mamma/pappa. Äter duktigt och ligger gulligt och tindrar på skötbordet.En förälder som också har all tid i världen och som bara njuter av livets lugna dagar.........
  • Familytime

    En njutningsförälder för mig är en förälder som kan le och njuta av dagen utan att stressa ihjäl sig, dö av trötthet eller få panikångest. En som klarar av vardagen och ändå har ett leende på läpparna. En som inte har en kort stubin och exploderar så fort barnen visar sig bara för att man är trött och stressad.

    Sån är nog jag!


  • vicsun

    Då är jag en klockren njutningsförälder om det är som familytime beskriver det=)

Svar på tråden Vad är en njutningsförälder