• Viickii

    Jag vill,men kanske inte han...

    Hej.
    Min underbara pojkvän vill förmodligen inte ha något barn nu. Tog ett grav.test i onsdags o de va ett faktum.
    Detta var inte planerat, jag känner mig ändå redo iaf så redo man kan vara. det finns inte att göra abort för mig,skulle bli helt förstörd. Min pojkvän har önskat nu i dagarna att jag ska göra abort, han gråter o säger att han inte är redo osv. får så dåligt samvete och vill verkligen verkligen inte göra honom illa. men vill heller inte ta bort det... HJÄLP mig.. jag ska till BM första gången imorgon och då ska jag prata om detta tänkte jag. men snälla har nån där ute varit i samma situation???

    V

  • Svar på tråden Jag vill,men kanske inte han...
  • AForsström

    Tyvär inte varit i samma sitts men skickar en styrke kram till er, hoppas ni reder ut det o att allt blir bra


    (¯`°?.¸ ♥ GRAVID MED EN LITEN NHEA BF 19 MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Viickii

    Tack snälla...O lycka till me allt,börjar närma sig för dig: ) guu va härligt.

  • estelle01

    Hej där!!

    Vill bara tala om att jag va isamma sitts som dig med mitt första barn.man känner sig jätte elak för att man vill behålla barnet men jag tycker att om duu är 100% säker på att du är redo så ska du behålla det, å sen får du bara hoppas att din pojkvän stannar hos dig å kanske långsamt ändrar sig!!!

    Lycka till!!

  • Viickii

    Jag vill inget annat än att vara glad tillsammans med honom, och jag känner mig så självisk. Jag vet att jag kommer bli världens bästa mamma just nu. och jag vet att även han kommer bli den bästa pappan. hur pratade du o din kille om detta?? jag har inget mer o säga honom nu känns de som, han vet att jag vill,men försöker ändå att få mig att ändra mig. finns de nåt annat jag kan göra för honom som hjälper honom i detta???

    TACK

  • estelle01

    Vet inte om vi pratade så mycket! hade gått igenom en abort sen tidigare som jag mådde dåligt av i flera år å vägrade att göra en abort till så jag stod bara upp för mig själv!!

  • Viickii

    Det kan vara skönt att inte prata om detta med känner jag. jag vet vad jag vill, sen att jag är osäker är en självklarhet har jag ju förstått : ) Jag vill så gärna berätta för mina vänner,men känns så fel när min pojkvän är osäker:( men behöver ju vänner stöd o glada miner o kramar just nu. e de fel om jag berättar nu,borde jag vänta i respekt mot min pojkvän???

  • estelle01

    Såg att du skulle till BM i morgon ta upp detta,dom kanske kan hjälpa till så att ni får träffa någon att prata med!!

  • Viickii

    Ska jag ta detta som ett nej; ) bör jag vänta med o berätta för vänner o familj??? Sen,,,de e första gången jag ska till barnmorskan imorgon. och jag har fått en tid till, den 3 juni för inskrivning o provtagning osv. de mötet förstår jag att min pojkvän ska följa med på, men skulle kännas ganska skönt o va ensam imorn. ska han följa med imorn egentligen me??? MÅÅÅNGA frågor; )

  • estelle01

    Vänta med att berätta.
    Nej tycker inte att han ska följa med i morgon om han inte själv vill. Kan va skönt för dig att prata ut med en oberoende!

  • Viickii
    Svar på #9
    Då ska jag göra de, han vill följa med imorn. men jag vill helst gå själv och prata av mig lite. ska självklart fråga om det finns någon hjälp för min pojkvän o mig...

    Tack ska du ha...
    Och du e nära nu såg jag...Lycka till o njuut..

    Kraam
  • pklint

    Viickii: jag och min sambo satt i samma sits som ni gör, inte exakt men grunden var den samma. vi blev oplanerat gravida, jag ville ha abort inte hon.

    vi diskuterade ämnet tills vi trodde att jorden skulle gå under.

    vi började med att åka till abortkliniken på östra och kollade hur allting stod till och i samband med detta så bokade vi in en kurator tid, hjälpte mig iaf mig hur mycket som helst. saker och ting som jag inte ville ta upp för att såra min sambo (då hon är deperimerad och orkar ibland ingenting, ibland orkade hon inte ens gå upp ur sängen, dock har de största problemen försvunnit sen hon blev gravid). vid detta tillfället började min åsikt ändras lite grann, men inte helt och hållet. vi bokad även in ett extra möte med en familjeterapeut vid ett av hennes psykolog besök. detta kanske inte gav så väldigt mycket, men det var ännu en chans att prata ut.

    det detta gav mig var att man pratade med någon som var helt opartisk, hon kunde trycka på vissa punkter på oss båda.

    nu är min sambo i vecka 26 (27 på lördag) och jag är en helt galen nyfiken "soon-to-be-dad". nu sitter jag här och funderar på hur jag kunde tänka mig abort. nu vill jag bara bli pappa, längtar något fruktansvärt till att den lille skall komma.

    jag kan tyvärr inte ge dig någon allsidig guddomlig lösning, men jag tycker att ni ska försöka boka in ett möte med kurator eller liknande. det hjälpte mig något enormt, för att bara sitta och diskuterar leder bara i cirklar (min personliga erfarenhet) och det kan kännas skönt att ha någon oberoende part att bolla emot.

    hoppas allting löser sig till det bättre för er båda!

Svar på tråden Jag vill,men kanske inte han...