• sunshine35

    pappan i väg på båtsemester när det är 4 v kvar?

    hej,undrar lite hur ni andra blivande pappor hade gjort.killen ska ut med sina vänner ett par dagar på västkusten med våran båt när jag har 4 v kvar,kankse låter löjligt att jag reagerar när jag har så långt kvar.men jag har inte gått över tiden med mina 2 andra barn,det här är hans första,och man kan ju inte missa sin första förlossning pga båtsemester.det kan ju hända tidigare..han menar att jag ska ringa så fort jag känner ngt,och han ska kasta sig i taxi,men e man på havet tar d ju tid att ta sig i land sen åka taxi 2 tim,kanske e på fyllan desutom,e jag löjlig och överreagerar.jag har gått med på att han ska få åka,8 killar som får boka om sin semester annars.känner mig som en ragata om jag förbjuder han det.hur hade ni gjort??

  • Svar på tråden pappan i väg på båtsemester när det är 4 v kvar?
  • SIN74

    Svårt att säga. Men: Mitt första kom som beräknat och andra fem veckor innan beräknat, så om jag skulle vänta en tredje skulle jag inte vilja att mannen var längre än en timme bort.

  • ingensignatur

    mitt första kom v37+0 o min andra 33+3... så... nja, inte vill man juh att de ska va borta, men jag förstår din "ragata-känsla"

  • Danne123

    Jag kan förstå att du inte vill att han åker. Jag tycker dock inte att du ska förbjuda honom då det måste ligga i hans intresse att stanna hemma. Dock så är det ändå rätt så långt tid kvar och denna båtsemester kanske är viktig för honom. Vi pappor kanske inte kan vara i närheten hela tiden så lång tid innan. Det skulle ha varit värre om han beslutat sig för att åka till Thailand eller till något ställe där man absolut inte kan komma hem tämligen omgående.
    Jag tror att du ser värsta tänkbara scenariot framför dig, om du vänder på det kanske det kan se annorlunda ut. Han kanske får lite tid över att fundera ägna sig lite åt sig själv nu innan han ska bli far och allt. Sen när han kommer tillbaka kanske han mår bättre vilket kan avspegla sig på dig. Alölt beror lite på hur man vänder det. Jag tycker dock att du kan prata med honom om det utan att skuldbbelägga. Man ska aldrig gå och hålla saker inne.
    Nåja, det kanske inte var så mycket klokt jag skrev här. Lycka till ovasett hur det nu går.

  • Bellsam

    Ska han åka så borde han kanske ta det lugnt med alkoholen. Men jag hade absolut inte tyckt om det. Det kan hända "vad som helst" den sista tiden. Du kan ju framföra din åsikt, och sen så får han göra som han själv känner. Förklara för honom att kommer barnet tidigare så finns det en risk att han missar förlossningen om det går fort.

  • sannapanna76

    Med första barnet hade jag nog tyckt att det var lite kymigt. Med andra hade jag inte brytt mig ett skvatt.

    Men han borde ju faktiskt kunna skippa alkoholen. Det hade varit ett krav från mig i alla fall. En öl eller två, fine, men ingen aspackad pappa på förlossningen, tack!

  • bsajanne

    Det finns ju telefoner. Släpp iväg honom på en sista semester med grabbarna så kommer du (hoppas jag) att få ha honom hemma ett tag framöver och byta blöjor, laga mat, handla m.m.

    Egen tid är viktig för er relation. Se till att ni får det, båda två, lite då och då.

Svar på tråden pappan i väg på båtsemester när det är 4 v kvar?