• Viickii

    hjääälp!!!!

    Snälla hjälp mig,,,,va ska jag göra. Min pojkvän bönar o ber mig att göra abort. något jag absolut inte vill. vill behålla det o önskar han kunde vara positiv till detta,men gråter mest när vi pratar om det o säger hur mycket han inte vill o allt han vill hinna me innan o att han inte känner sig redo att ta ansvar osv.

    Jag försöker lita på min magkänsla och den säger att jag ska behålla det och att de kommer gå bra och jag vet att min pojkvän oxå är redo..
    vi har inte varit tillsammans sålänge men de här känns rätt...HJÄÄÄLP

  • Svar på tråden hjääälp!!!!
  • Dramaonline

    Har han några killkompisar som har barn?
    Vore kanske läge att hälsa på, så han får avdramatisera det hela lite.

    Jag tror ni kommer att få "rätt" bådas två.
    Det blir jobbigt ett tag, det har han rätt i. Man får ansvar.

    Men det blir kul också, spännande, intensivt, roligt, utvecklande, och allt det där han vill hinna med, kan han säkert göra ändå. Alla föräldrar måste inte vara exakt likadana. Så det får du rätt i.

  • CTMT

    Hur länge har ni varit tillsammans?
    Jag tror det viktiga är, om du nu verkligen vill behålla barnet, att du är beredd på det värsta - dvs. att det kanske, kanske inte kommer hålla mellan dig och din pojkvän och att du kanske blir ensamstående mamma...
    Nu hoppas jag ju självklart att din pojkvän kommer växa in i rollen som pappa ju mer tiden går och att allt kommer gå bra -
    men dte är ändå viktigt att vara förberedd på att det även kan gå på andra hållet, dvs. att det inte alls funkar för att din pojkvän känner som han gör...
    men jag önskar er lycka till!

Svar på tråden hjääälp!!!!