• mammaprutt

    Nu har jag bestämt mig

    När jag stod och tog reda på tvättberget igår och muttrandes tog fram strykjärnet för att stryka lakan och påslakan slog det mig.
    Varför inte strunta i att stryka och leka med barnen istället. Jag menar vad kommer ungarna komma ihåg mest när de växer upp?
    Strykta lakan eller mamma som lekte med dem
    Så jag tog ist ett lakan slängde det över ett par stolar på altan och där hade vi picnic i vår "hemliga grotta"
    Så nu har jag bestämt mig jag tänker strunta i att stryka, rensa ogräs i trädgården bara för att jag inte ska få onda ögat av grannen och vem har dött av lite damm man behöver inte dammsuga varje dag.
    All denna tid jag får över ska jag leka med ungarna istället. Strunta i alla måsten. Hur har jag kunnat vara dum och priotera bort mina barn för att städa och stryka istället.
    Nej nu kommer vi sova på skrynkliga lakan och titta på våra välmående maskrosor i trädgården innan vi går ut på äventyr i skogen med fika-korgen i högsta hugg
    Glad sommar allihopa

  • Svar på tråden Nu har jag bestämt mig
  • fru kreativ

    Visst är det underbart att fatta såna beslut, sådär på stört!!?
    Det har jag oxå gjort och jag försöker få med mig maken, men han envisas med att bli irriterad över alla leksaker han snubblar på och hur grusigt det är i hallen !

  • mammaprutt

    Ja det är skönt. Nu när det är så fint väder då är det bara skicka ut hela gänget (barn, katter och hund) ut i trägården och då blir det inte lika mycke stök inne.
    Dessutom tror jag att det blir grillad korv med bröd ikväll= knappt någon disk

  • ingensignatur

    oj, finns det verkligen folk som stryker sina lakan? Jag använder mitt strykjärn max 5ggr per år.. om jag ska på bröllop eller så... =D

  • Vilmas Mamma

    Låter kanon. Man "ser" ju så mycket när man "går hemma" om dagarna, så det är svårt att låta bli tyvärr..


    *~Vilma & Edvin~*
  • klumpen03
    ingensignatur skrev 2008-05-07 12:14:58 följande:
    oj, finns det verkligen folk som stryker sina lakan? Jag använder mitt strykjärn max 5ggr per år.. om jag ska på bröllop eller så... =D
    Jo tyvärr så finns det ju det..Jag manglar alla sängkläderna och stryker ALLA våra kläder, förrutom underkläder och sockar då...Fast det gör jag när barnen sover på kvällen. Har försökt att sluta stryka men tyvärr så klarar jag inte av alla dessa "skrynkliga" kläder...
    Underbart att leka med sina barn.
  • Tompaslillsyrra

    Ja det låter ganska självklart. =) ha så roligt.

  • Tulibul

    ...hej hej..ni skulle inte vilja ana hur det kan se ut hemma hos mig när vi bara tar vårt pick och pack och bara går ut, ut från alla måsten. Men gu så juvligt att känna sig fri från alla "(påhittade) måsten" i hemmet.
    Fast man vet att det är helt rätt att även inne strunta i så många saker och bara vara med barnen så kan jag inte låta bli att reta upp mig på alla ogjorda saker... Behöver nog hjälp att utvecklas där tror jag...
    Ha en bra dag i solen alla!

  • Lillstrumpa 08

    Yes, Yes, Yes!!! Ska börja berömma människor för deras röriga hem och säga att det märks att ni har ett rikt liv med barnen. Mer sånt!

  • Emmig

    Stryka har jag inte tid med!
    Jag har alltid tyckt att det viktigaste i världen är att vara en stor och aktiv del i sina barns liv!

    Min svärmor tycker motsatsen... Allt hennes barn minns är att underkläder var strykta och att hon jämt "städade" -hon kom sällan med till djurparken, och när hon VAR där, bar hon allas grejor istället för att vara "delaktig". Konstigt nog, är mitt hem renare än hennes, min dotter får hemlagad mat dagligen (hennes fick mest "färdigmat").
    Varför stressa och oroa sig över disken eller otvättade fönster, när man kan bygga kojor, jaga insekter och plocka bär??? Eller bara pyssla hemma med blompinnar och papper... Mycket roligare, och mycket mer uppskattat än en ren ytterdörr!

  • adijen

    Jag gör saker som diska och städa när det blir ett måste nästan. och mest för att min sambo ska få lite ensamtid med vår son, annars sitter jag bara och tittar på sonen(vill ju inte missa nått) men det måste vara irriterande att ha nån som glor hela tiden haha!!

Svar på tråden Nu har jag bestämt mig