• sugarbabe

    positivt ägglossningstest, gravid?

    Kan ett positivt ägglossningstest visa att man är gravid?

    nyfiken

  • Svar på tråden positivt ägglossningstest, gravid?
  • nattasmamma

    Ja, det kan det rent teoretiskt eftersom ÄL-stickor inte kan skilja mellan gravhormonet hcg och ÄLhormonet lh.
    Men notera att teststrecket måste vara MINST lika starkt som kontrollstrecket för att det ska vara positivt och att det bästa är att testa med ett vanligt gravtest, för att få en graviditet bekräftad! Lycka till

  • Minnie69

    Ja, men jag tror att det krävs avsevärt högre halter av grav. hormon jämfört med gravtest. Dessutom är det ju inte säkert att det inte är utslag baserat på andra hormoner än grav. hormon.

  • mammas favorit

    Jag har bevis på att det funkar. Eftersom jag hade stenkoll på när jag hade äl mha av äl-test så visste jag på ett ungefär när BIM skulle ske. Jag tog ett äl-test på BIM dagen och teststräcket blev starkare än kontrollsträcket. Sprang iväg till apoteket och visst blev det ett plus på Cb!

    Är i vecka 23 nu:)

  • Le petite moi
    mammas favorit skrev 2008-05-10 20:11:33 följande:
    Jag har bevis på att det funkar. Eftersom jag hade stenkoll på när jag hade äl mha av äl-test så visste jag på ett ungefär när BIM skulle ske. Jag tog ett äl-test på BIM dagen och teststräcket blev starkare än kontrollsträcket. Sprang iväg till apoteket och visst blev det ett plus på Cb!Är i vecka 23 nu:)
    Kan det funka en vecka innan BIM? :-0
  • mammas favorit

    Ja det vet jag inte,låter tidigt. Men om du är gravid borde det se ut som du har äl nu...om gravhormon redan hunnit stiga...

  • Februari

    Har också läst om många som fått positivt på ÄL test när de varit gravida.
    Själv tog jag ett ÄL test på BIM -3, dels hade jag ett hemma och dels kändes det lite mindre desperat än att göra ett gravtest så tidigt...(hm) men det blev tyvärr inget utslag alls.

  • Sophie08

    Jag fick positivt på cbs äl-test. Senare på dagen köpte jag ett cb grav.test och fick ett starkt pluss.

  • Minnie69

    Ja får man positivt på ÄL:test så bör man ju få ett klart starkt pluss på gravtest om man fick positivt pga att man var gravid då jag tror att det ska krävas att man har minst 200mIU gravhormon mm för att det ska ge utslag på ÄL:testet till skillnad från 20-50 för att ge utslag på gravtest.


    Sophie08 skrev 2008-05-11 13:53:19 följande:
    Jag fick positivt på cbs äl-test. Senare på dagen köpte jag ett cb grav.test och fick ett starkt pluss.
  • Leontine

    Fick flertal positiva ägglossningstest på bim -3. Köpte då ett cb som visade pos. Ägglossningstesterna visade inte spec tydligt. Men gravid var jag. jag litade dock inte på de.

Svar på tråden positivt ägglossningstest, gravid?