• tyrlilu

    Jag är en hemmafru.

    Jag har valt att vara hemmafru. Naturligtvis skulle det aldrig gå om inte min sambo kunde försörja oss allihop och var med på detta. Jag är(än så länge) helt nöjd med min tillvaro och finner den menningsfull. Vi har 2 barn i ålder 5 och 7 år och bor i en villa i östra Stockholm. Det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor i liknande situation så att man kan utbyta tips och tankar eller kanske låta barnen leka tillsammans ibland?
    Varma hälsningar på er alla!

  • Svar på tråden Jag är en hemmafru.
  • sofie27

    hej här ären hemmafru till :)) Har en 3årig son...Han är på dagis 3 timmar om dagen från må-to. Själv bor jag i blekinge? Hur länge har du varit hemmafru?

  • tyrlilu
    Svar på #1
    Hej!
    Vad skönt det låter!.. Jag har pluggat och jobbat rätt mycket innan vi har fått vår första lilla sötis. Jag kommer säkert att arbeta längre fram när jag känner att barnen behöver mig litet mindre. Just nu har jag fullt upp med dem, fast de går i skolan och dagis. Det är definitivt en lyx att kunna ge sina barn mycket tid, men jag är absolut ingen lyxhustru i den bemärkelse. Jag hinner inte sitta med gurkskivor i ögonen och dricka coktejler och vill gärna träna mer än vad jag gör nu (då städnning har ersatt workout).
    Kram! hoppas vi hörs
  • Gardian

    Här har ni en till

    Jag är hemmafru och trivs PERFEKT med det! Vi har gemensam ekonomi =P Min man jobbar som taxiförare 7-17 Mån-Fre

    Eftersom han jobbar så sköter jag allt annat så som tvätten, maten, inköp, osv... ALLT med andra ord. Vi har ingen bostadsbidrag eller socialbidrag endast mannens lön och vi klarar oss utmärkt med det!!

    Att vara hemmafru är perfekt. Ingen stress i vårt förhållande. Men tyvärr så hör ofta negativa komentarer varför JAG inte jobbar.... Varför jag nöjer mig att sitta hemma (vilket jag INTE gör) osv...

  • Docendo díscimus

    Vi har också en gemensam ekonomi. Lever på makes lön. Har ströjobbat.

    Håller med att det inte finns någon stress i vårt förhållande. Men har inte hört nga negativa kommentarer. Alla finner att ha man små barn som vi - som släpper våra barn till dagis när de är 2 ½ år är helt perfekt.

  • sofie27

    förstår inte varför alla se ner på de som är hemmafruar...är det avensjuka eller vad är det? Tror dom att man är hemma och gör ingenting eller? Fullt upp från morgon till kväll. Det bästa är när man helt kan koppla av hela familjen på helgen tillsammans...inget städande och tvättande utan bara tiden med varandra...Jag trivs jättebra med att vara hemma och jag tror att barnen uppskattar den tiden föräldern lägger ned med barnen. Jag har ingen inkomst jag heller och lever bara på mannens lön och det går jättebra. Alla är nöjda och glada.

    har min son på dagis 3 timmar om dagen må-to. resten av tiden är han hemma...underbart.

  • Smulu

    Hur har ni ordnat det inför framtiden, pension t ex. Eller ifall det inte fungerar mellan er (gudförbjude).

  • Docendo díscimus

    Lever i nödfall på förmögenhet - månadspara - maken lägger också ett fint bidrag då och då för pensionen.

    Skulle det brista får jag söka mig ett lärarjpbb.

  • tyrlilu

    Vi har löst detta genom att jag ärver min sambos pension och en del av hans tillgångar om han omkommer. Jag äger 50% av bostaden. Fast jag måste förståss börja jobba igen om det händer något, det är inte kul att vara hemmafru utan en man! Det måste kännas väldigt ensamt.
    Kram på er alihoppa och tack för alla fina svar!

  • Docendo díscimus
    tyrlilu skrev 2008-06-12 14:57:16 följande:
    Vi har löst detta genom att jag ärver min sambos pension och en del av hans tillgångar om han omkommer. Jag äger 50% av bostaden. Fast jag måste förståss börja jobba igen om det händer något, det är inte kul att vara hemmafru utan en man! Det måste kännas väldigt ensamt.Kram på er alihoppa och tack för alla fina svar!
    Ungefär så.
Svar på tråden Jag är en hemmafru.