• Crazy Baby

    Vad var det bästa/mest uppskattade ni fick i bröllopspresent?

    Snart är det dags för vänners bröllop och det är stvätstopp på idéer om present!

    Vad fick ni som var bra respektive INTE bra i bröllopspresent?

    Eller har just du varit den som gett bort den mest uppskattade presenten av alla, berätta!

    Jag och maken gifte oss i hemlighet så vi "slapp" ju presenter!

  • Svar på tråden Vad var det bästa/mest uppskattade ni fick i bröllopspresent?
  • TuSSen09

    Den jag gillade bäst var resebidraget vi fick till en bröllopsresa (har dock inte åkt iväg än)

    sen fick vi massa konstiga saker, onödiga saker faktiskt

    Dom har inte skrivit önskelista då?

  • Crazy Baby
    TuSSen09 skrev 2008-05-17 09:42:56 följande:
    Den jag gillade bäst var resebidraget vi fick till en bröllopsresa (har dock inte åkt iväg än)sen fick vi massa konstiga saker, onödiga saker faktisktDom har inte skrivit önskelista då?
    De rackarna har ju inte det, tror dom valt att inte göra det bara för attt reta oss gäster Flört.
  • TuSSen09
    Crazy Baby skrev 2008-05-17 09:47:15 följande:
    De rackarna har ju inte det, tror dom valt att inte göra det bara för attt reta oss gäster .
    då är det jobbigt hum, svårt sånt där.
    Alla har ju skålar, glas, porslin. Hum..

    Presentkort är ju lite tråkigt. men annars funkar presentkort på IKEA
    men som sagt det är lite tråkigt men för min del iaf uppskattat, fick även presentkort på duka och servera men som sagt man kanske vill ge nå specifikt!
  • HeddaBigBum

    Det bästa vi fick var nog en resa till ett litet ställe ute i halvöknen i södra kalifornien. Där bodde vi i en liten stuga, åt champagnefrukost, fick rida på hästar och bada bastu. Helt underbart.
    Sämsta... tja... vi fick en jäkla massa fotoramar... och en kompis köpte en krukväxt. Men vi struntade helt i presenter-inte presenter, så det var inget som påverkade vår dag.


    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

    Hur mycket har ni tänkt spendera då?


    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Pillis 22

    Vi fick ett present kort på en fin restaurang inklusive barnvakt den kvällen vi ville gå ut och äta. Det tyckte jag var en jätte bra present Vi hade nog inte "unnat" oss att gå ut och äta på den restaurangen och dessutom med barnvakt om vi inte fått det i present så vi fick lite "egen tid" också. Det kallar jag lyx för småbarnsföräldrar.

  • Jess69

    Om ni vet var dom ska på bröllopsresa så är ju en idé att
    växla in summan ni vill ge till det landets valuta..sen
    slå in på något roligt sätt..(typ lägga pengarna mellan
    två mindre brädor och spika ihop, alt lägga pengarna i en
    utrullad toapappersrulle och sen rulla ihop, så dom får
    lite att pyssla med.. )

    Annars tycker jag det är trevligt att ge en korg med fina
    vinflaskor, och till detta har ni letat fram passande matrecept
    som man skriver ut på fint papper och fäster runt resp flaska
    med fint band.

    Sen är jag stor förespråkare för fruktträd...tycker jag är
    en superbra present, både till stora och små, oavsett om
    det är dop, födelsedag eller bröllop.
    Det är något som växer och ger frukt..
    Kräver ju förstås en trädgård oxo !

  • Jess69

    Kom på mer...om dom har hus..? En fin handmålad brevlåda med deras nya gemensamma namn på?

    Sen har jag sett detta tips i en annan tråd, det tycker jag
    var riktigt bra oxo:

    "Jag o min man har gjort vackra trälådor. Där i läggs ett fint vin, underbara bubbelbad kulor, mörk choklad, massageolja..allt exklusivt o mysigt....sedan på bröllopsmiddagen...förbered papphjärtan att skriva ett privat meddelande och lyckönskning till alla gästerna!!! Dessa svar ska sedan läggas i lådan överlämna till brudparet, BEHÅLL NYCKELN!!! posta till första bröllopsdagen! En underbart mysig start på deras första bröllopsdag att läsa alla sina vänners varma ord!"

  • Tessan24

    Min släkt samlade ihop till en tvättmaskin åt oss och mannens släkt gav oss presentkort på resia. Väldigt bra presenter!

  • Jess69

    Sen en sista sak nu...(sen ska jag sluta ta upp hela tråden )

    Två vackra vin/champagneglas designade av Efva Attling, jag
    såg dom när jag var i hennes butik för ett tag sen, och dom
    var helt fantastiskt fina...för att inte tala om hur fint
    dom slog in paketet...ojoj!

Svar på tråden Vad var det bästa/mest uppskattade ni fick i bröllopspresent?