• louiseL82

    rädslor inför/under förlossning?

    Hej!

    jag undrar vad ni olika blivande pappor därute är rädda för inför förlossningen?

    min sambos största rädsla är att jag kommer dö under förlossningen... jag försöker lugna hon om men d e ju itne d lättaste direkt...

    finns d någon som känner likadant? jag behvöer verkligen råd..

    vad finns d mer som ni är rädda för?

  • Svar på tråden rädslor inför/under förlossning?
  • Haraaz

    Usch, jag skulle bli livrädd om min man trodde jag skulle dö... man vill ju ha stöd inte såna där oroväckande tankar..

  • Haraaz

    Det är väl inte vanligt att man dör under en förlossning btw?

  • louiseL82

    nä d kanske d inte e.. men jag har ju ändå stöd av honom.. d ejuinte så att han står där o tänker att nu dör hon.. utan d e att han e rädd för att förlora mig o att han ska va ensam kvar me vårt barn o att han ska leva hela livet utan mig.. hans pappa dog nyligen i cancer o antagligen e d ganska mkt av rädslan som bottnar i d..

  • Teskedsmamman
    Svar på #2
    Ca 5 st om året... men det är oftast utländska kvinnor som har havandeskapsförgiftning som de inte har sökt för...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • EkoMika

    Min man är också rädd för att jag ska dö såklart... Men sen har han fått för sig att alla barn inte ska överleva utan att han måste välja mellan dem medan jag är nedsövd och att jag ska vakna och säga att han valde fel... Något som aldrig kommer hända, eftersom jag inte ska sövas och barn oftast lever eller dör på kommando, men han är verkligen jättestressad över detta!

    Sen har han fått för sig att jag kan spricka om man trycker för hårt på magen nu... Har iof inget med förlossningen att göra men han skriker nästan när vi är på UL och de trycker den där grejen mot magen "INTE FÖR HÅRT NU!"

    hahaha...

    Förlåt förresten att jag svarade på en pappa-tråd, men det var så tyst här!

  • EkoMika

    Oftast INTE lever eller dör på kommando ska det givetvis vara :P

  • Haraaz

    Mm, det där med att trycka på magen. En del verkar ju tro barnet skadas eller blir missbildad om man puffar lite på magen

  • louiseL82

    ekomika: ja barnen e ju väl skyddade där inne.. d e ju ingen fara.. d eju sånt som man faktiskt vet.. emn min sambo va oxå sån i början o vågade itne trycka för hårt eller knappt alls.. men nu när bebisen ligger lite närmare huden så kan han helt plöstligt trycka hur mkt som helst hehe..

    de e lite konstiga de där hehe

    o d e ingen fara att du svarade här.. verkar juitne va nån pappa somv ill svara..

    teskedsmamman: d e ju bra att veta iaf.. d ska berätta för honom.. d jobbiga e ju bara d att jag e en sån som inte vill gå till dr i onödan så att säga o ringer itne in till förlossningen om jag verkligen inte måste.. så jag kanske brer på han oro lite grann utan att tänka mig för.. tur att jag itne har så lång tid kvar nu

Svar på tråden rädslor inför/under förlossning?