• Shadilly

    Vi med P-dator!!

    Startar den här tråden mest för att se om jag är helt ensam på FL med att använda P-dator och för att jag sett många trådar där folk efterlyser erfarna P-datoranvändare.

    Vad är P-dator? Kika här:
    www.persona.org.uk/se/
    www.minfertilitet.se/ladycomp.html

    Folk är såklart välkomna också även om de bara är nyfikna, har tänkt på att skaffa en p-dator eller vill använda den för att bli gravida.

  • Svar på tråden Vi med P-dator!!
  • JwJw

    jag har använt persona men blev gravid när cykeln försköts totalt så pojkvännen vill inte använda den längre han känner att 94% säkerhet är förlite

  • JwJw

    tänkte höra om det är någon som använt ladycomp/babycomp och det fungerat bra?

  • Shadilly

    Då är vi två än så länge då

    Ja jag är också nyfiken på den andra varianten :- )

    *puffar lite i hopp om att hitta nån ladycompare*

  • Catriiin

    Jag har använt Persona i ca tre år, funkade jättebra. För åtta månader sedan använde jag den dock i omvänt syfte så nu får vi snart en bebis Jag har varit supernöjd med att slippa hormonpreparat. Efter graviditeten kommer jag dock nog prova kopparspiral istället för att slippa tänka på gröna/röda dagar.

  • meic

    Hej! Fick precis tips om denna tråden!
    Jag använder Pearly, vilket man kan kalla är budgetvarianten av Ladycomp.

    Den fungerar på precis samma sätt, har samma häga säkerhet 99.3% och har en engångskostnad på ca 2000kr inkl.frakt och tull.

    Jag beställde min online från Canada.
    Fråga gärna om ni vill veta mer!

  • lumolo

    Jag vill veta mer! Om allt... Funderar på att införskaffa någon typ av p-dator. har precis slutat med p-piller då jag känner mig nere, nästintill deprimerad av dom. Vill inte ha piller igen. Så berätta allt ni vet. Jag har läst i länkarna, men det är alltid lite variationer ute i verkliga livet.

  • meic
    Svar på #6
    Jag tycker pearlyn är skitbra, kan faktiskt inte komma på nått negativt alls om den nu så här...
    Den är billig, enkel och tillförlitlig och man slipper dessa eländiga hormoner.

    Personan tyckte jag var lite jobbigt för man skulle köpa stickor så det blev ju mkt dyrare i längden och mer omständigt.
  • filosofi

    Började använda personan igår! Ska bli spännande!

    meic, är det SÅ billigt med pearly? Ska se hur det funkar med persona, skaffade för att jag köpte en till ett bra pris, hade egentligen velat ha en pearly/ladycomp men trodde de var mycket dyrare...

Svar på tråden Vi med P-dator!!