• Anonym (usch)

    Kan man förblöda av medicinsk abort?

    Läste här på FL om någon som kännde någon som förblödit vid sin medicinska abort. är det vanligt?

  • Svar på tråden Kan man förblöda av medicinsk abort?
  • Anonym (usch)

    Ja jag sökte på medicinsk abort och då hade en anonym skrivit att en hon kännde förblödit hemma.

  • Anonym (mom)

    VA?? Det har jag aldrig hört talas om... Det måste vara extremt ovanligt, eller??

  • ludenben

    Det måste va väldigt ovanligt i så fall. Höjden av otur för hade det vart att det var risk för det hade man ju sjukhusövervakats...

  • Rosenöga

    Det är därför de säger att man inte ska vara ensam hemma vid medicinsk abort. Det ska finnas någon i närheten som kan fixa hjälp om det skulle bli stor blodförlust.

    I varje fall vid två tillfällen har jag läst i kvällstidningarna att unga tjejer förblött hemma. Det var länge sedan de skrev ocm det och visst är det extremt ovanligt.

  • Anonym (usch)

    Vill helst ha kirurgisk abort. Jag vet att det är inte riskfritt det heller men det känns bäst.

  • kvinna 86

    vet ett fall i sverige men vad jag förstod så hade tjejen istället för att åka in till sjukhuset istället ställt sig i duschen, det var där de hittade henne.. de flesta hade nog åkt in istället.... mycket tragiskt!!! men som sagt trot det finns 1 ller 2 fall av detta i sverige

Svar på tråden Kan man förblöda av medicinsk abort?